Takip Et

BATIDA TARIM TURİZMİ

Henüz bizde gelişmemiş olan tarım turizmi batı ülkeleri için tarım ürünleri tanıtımı ve ülke turizmine katkı amaçlı olarak gelişen bir sektör…

Ancak bizde tarım turizmi yöresel festivaller ve organik tarım ürünleri sunumu olarak ortaya çıkmış ;örgütlenmemiş, devlet desteği almamış; bilimsel ve ekonomik analizleri henüz ortaya konulmamış bin olgudur.

Aydın ili için bir yeni fırsat olan “Tarım Turizmi” ni ele alalım ve girişimcilerin nasıl bir yol izeleyeceklerini devletin bu alanda neler yapabileceğini ortaya koymaya çalışalım.

Bunun batı ülkelerinde uygulamaları nasıldır?

Bu soruya Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Turizm Fakültesi öğretim üyelerinden Hüseyin Çeken ve arkadaşlarının çalışmaları ışığında ortaya koyalım:

“Tarım turizmi faaliyetleri uygulanan politikalar ve ülkelerin jeopolitik durumları gereği ülkeden ülkeye farklılık göstermektedir. Sürdürülebilirlik doğrultusuna ülke hükümetleri tarım turizmi uygulamalarına destek ve teşvik vermektedir. Özellikle gelişmiş ve gelişmekte olan ülkeler turizmin yeni trendleri arasında olan tarım turizmi yaygınlaştırma ve pay alma çabasındadırlar. Birçok ülke gerçekleştirdikleri tarım turizmi faaliyetlerini ve bölgelerini daha etkili tanıtmak amacıyla çeşitli pazarlama faaliyetleri gerçekleştirmektedir. Bu çalışmada öncelikle tarım turizmi faaliyetleri ve yerel paydaşlarca ve projelerle desteklenen dünyadaki ve ülkemizdeki örnekleri anlatılmıştır. Daha sonra dünyadaki örneklerden yola çıkılarak ülkemizde tarım turizmi faaliyetlerinin web siteleri aracılığıyla nasıl pazarlanabileceği üzerinde durulmuş ve bir model önerisine yer verilmiştir.”

Agro-turizm faaliyetleri işletme ya da çiftliklerin bulunduğu ülkeye, bölgeye ya da yöreye göre farklılık gösterebilmektedir. Bazı ülkelerde tarım turizminin nasıl uygulandığını ele alalım.

İtalya

“İtalya’da 1980 yılından itibaren devam eden bir gelişim süreci göstermiştir. Çok sayıda çiftlikte turizm faaliyetleri devam etmektedir. Tarım turizmi faaliyetleri İtalya hükümetince desteklenmekte ve teşvik edilmektedir. İtalya’da tarım turizmi kırsal alanlardaki sorunların çözümü olarak görülmektedir. Bu nedenle hükümet ve yerel yönetimler işletme yöneticilerine destek vermektedir. ISTAT verilerine göre 1998 yılında 8.034 olan İtalya’daki agro-turizm çiftliklerinin sayısı, 2004 yılında 11.575’e, 2013 verilerine göre ise 20.897’e yükselmiştir. Çiftlik sayısının her sene artış göstermesi tarım turizmine İtalya’da oldukça fazla önem verildiğini göstermektedir.

İtalya tarım turizmi pazarlaması belli bir koordinasyon ile yapılmaktadır. Tarım turizmi doğrultusunda faaliyet gösteren işletmelerin tümü internet sitelerinde araya getirilerek bir platform oluşturulmuştur. Site aracılığıyla şu bilgilere ulaşılabilmektedir

• Hangi işletmelerde konaklanılabileceği,

• İşletmelerin özellikleri,

• İşletmeyle iletişime geçmeyi sağlayan form,

• İşletmelerde yapılabilecek faaliyetler,

• İşletmelerin hangi tarihlerde açık olduğu,

• Daha önce benzer deneyimlerde bulunan turistik tüketicilerin yorumları,

 

• İşletmeler tarafında yapılan son dakika indirimler. 

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir.