Ülke olarak, Türk çiftçisi olarak, en güzel gıdayı üretme becerisi ve bilgisine sahibiz. Ancak iş pazarlamaya geldiği zaman sıkıntı çekmekteyiz.
Çünkü pazarlama safhasında kooperatiflerin ve üretici birliklerinin devrede olması gerekmektedir. Ancak ülkemizde kooperatifler finans sıkıntısı ve yönetim hataları, üretici birlikleri de yasasından kaynaklanan yetkisizlik dolayısıyla bu görevlerini yerine getirememektedirler.
Üreticinin elinden çıkarken pul etmeyen gıda, tüccar eline geçince altına dönüşmektedir.
O halde yapılması gereken öncelikle parlama sorununun çözülmesidir.
A.H İslamoğlu’nun tespitlerine göre “Pazarlama yönetiminin iki temel sorunu vardır. Bunlardan birincisi, faaliyet gösterilecek pazar ya da pazarların belirlenmesidir ki, buna hedef pazarın belirlenmesi denir. Bu, farklı özellikteki pazar bölümlerinde yatan fırsatları en etkin biçimde ölçüp değerlendirerek, bu fırsatlardan yararlanma anlamına gelir. İkincisi ise, hedef pazarlara en uygun pazarlama bileşenlerini geliştirip uygulamayı içerir. Birinci olmadan ikinci olamaz.
Çünkü bir pazar için uygun olan strateji ve politikalar, bir başka bölüm için uygun olmayabilir.”
Peki, Pazar seçiminde nelere dikkat edilmesi gerekmektedir?
* Önce çok farklı tüketicilerden oluşan toplam pazar incelenir.
* Ondan sonra, pazar kendini oluşturan parçalara ayrılır. Bu aşamada, tüketicilerin ortak özellikleri dikkate alınarak, homojen gruplar halinde pazar bölümlere ayrılır.
* En son olarak da, bunların arasından bir veya iki hedef pazar seçilir.
Seçilecek pazarda alıcıların özellikleri ön plana çıkmaktadır. Organik ürün satın alan tüketicilerin büyük çoğunluğu şu faktörlere bağlı olarak organik ürünleri satın almaktadırlar:
* Sağlık problemleri veya sağlık ile ilgili endişelerinin olması,
• Doğal çevreye karşı duyarlı olmaları,
• Eğitim seviyelerine bağlı olarak doğa ile ilgili bilgi sahibi olmaları,
Bu özellikleri taşıyan tüketiciye ulaşmak organik tarım ürünlerinin satışında devamlılık ve fiyat istikrarı sağlayabilecektir.
ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir.