AKP Genel Başkan Vekili Numan Kurtulmuş; ‘Türkiye istatistik kurumuna güvenmeyeceksin de, masada oturup içki içerken fikir söyleyen adamlara mı güveneceksin’ sözüne Yılmaz Özdil 14 Aralık Sözcü'de cevap vermiş eğer okumadıysanız mutlaka okuyun. Yılmaz Özdil diyor ki ‘TUİK için aynı şeyi söyleyemeyiz ama, rakı vatan sevgisidir… İki tek attığında ne olacak bu memleketin hali diye kafa yorulması, ondandır.’
‘Sahte dindar ol mesela, Allah ile aldat, her mevkiye gelirsin, ama sahte rakı içersen, her yer karanlık doooğru, pir nur o mevki!’
‘TUİK dediğin 1962'de kuruldu, dünkü çocuk. Bu millet 700 yıldır rakı içiyor birader.’
Üsdat Soner Yalçın'ın da bu konuda yazıları var. Olayı çok güzel anlatan Güneri Civaoğlu diyor ki ‘Biz de ki Müslümanlık Türk tipidir.’
Diğer İslam ülkelerini bilmem ama ‘Türk tipi bir Müslümanlık var. Nedir derseniz; Örneğin, kimileri Perşembe gecesi içki içmez; çünkü yarın cuma namazına gidecektir!
Örneğin, kimileri oruç bile tutmasa Ramazan ayı boyunca ağzına içki koymaz. Ramazan biter bitmez bardağına rakısını koyar!
Düşünüyorum, İslamda içki yasağı var mı? Yani, Kur’an içkiyi yasaklıyor mu? Bu da soru mu demeyin! Bizde de ezberletilmiş bir din anlayışı var. Öyle ya… Kaçınız Kur'an 'da beş vakit namazın olmadığını biliyor.
Kaçınız; Kur’anda sünnetin olmadığını biliyor; Keza Kandiller ve Ramazan Bayramı da Kur'an'da yoktur. ( istisnası Kadir gecesidir; onun da günü tam olarak bilinmez.)
Evet Kur'an'da Ramazan Bayramı yoktur. Hz Muhammed, Medine'de İranlıların Nevruz Bayramından etkilenip bu geleneği başlatmıştır. Şeker Bayramı adı Osmanlı döneminden gelir. Zaten Ramazan Bayramı'nı Osmanlı yüksek sınıfı kutlarmış. Saray, orucun yarısına gelindiğinde Yeniçeri Ocağı’ na baklava gibi tatlılar gönderirdi. Şeker Bayramı ismi bu nedenle doğmuştu.
İslam içki içmeyi yasaklıyor mu? Nahl suresi 67 ayet şöyle diyor; ‘ Hurma ve üzüm gibi meyvelerden sarhoş edici bir içecek ve güzel bir rızık elde edersiniz. İşte bunda, aklını kullanan bir topluluk için kesin bir mucize vardır.’
İçki ile ilgili ilk ayet işte budur. Burada bir yasaklama yok. Aksine ‘ hasanen’ yani güzel sözcüğü geçiyor. ‘Güzel rızık’ Allah'ın nimet-i demek. Bu ilk ayete göre içkiyi yasaklamak söz konusu değil. Sonra Nisa Suresi 43 ayeti geliyor; ‘ Ey iman edenler, sizler sarhoş ve zihinsel uyuşukluk halindeyken ne söylediğinizi bilinceye kadar, cünup iken de, yolları mescitten geçenler hariç, gusledinceye kadar namaza, mescide yaklaşmayın’ Yani dediği açıktır; sarhoş iken namaza yaklaşmayın! İçkili camiye gelmeyin! Bu ayette de toptan bir yasaklama söz konusu değildir. Keza… Bakara suresinin 219. ayeti aynı konudadır. ‘Sana şarap ve kumardan sorarlarsa; De ki ikisinde de büyük bir günah, bir de insanlar için bazı yararlar vardır; fakat günahları yararlarından daha büyüktür. Bir de ne bağışlayacaklarını soruyorlar. ‘ İhtiyaçtan fazlasını’ de. İşte Allah, düşünmeniz için ayetlerini size böyle açıklıyor.
Burada kesin bir yasaklamadan bahsedebilir miyiz? Üstelik ufak da olsa bir ‘ yarar’ dan ve ‘ikram’ dan bahsediliyor diyebilir miyiz? Sonuçta… Üç ayette de kesin bir yasaklama yok.
UHUD savaşından sonra… Yani, İslam'ın doğuşundan 15 yıl sonra… Maide suresinin 90. Ayeti; ‘Ey iman edenler! (aklı örten) içki (ve benzeri şeyler), kumar, dikili taşlar ve fal okları ancak, şeytan işi birer pisliktir. Onlardan kaçının ki kurtuluşa eresiniz.’ Nihayet Kur'an bu ayeti ile içkiyi kesin olarak tamamen yasakladı. Peki… Bilinir ki Allah yanılmazdır. Neden ilk ayetlerde bu kadar keskin bir ifade yoktu?
Madem içki ‘şeytan işi pislik’ ise neden ilk başta yasaklanmadı? Bu konu hala tartışılmalıdır.
Kimine göre, İslam öncesi arap toplumunda yaygın şarap içme geleneği vardı. Şairler şaraba methiyeler düzüyordu. Bu nedenle Allah'ın birden-aniden içki yasağını koymadığı yorumu yapılır.!
Buna karşı çıkanlar ise şöyle der; ‘ Ne yani Allah'ın hükümleri uhrevi değil, dünyevi midir’? Bu tartışma günümüzde de sürmektedir.
Ramazan ayı gecelerinde sevişme konusunda da ilk ayetlerde yasak varken, sonra bu yasak kaldırılmıştır.
Çevrenizde görüyor musunuz bilmem; sadece Müslümanlar değil, kimi ateistler de hem Ramazan ayına saygı hem de sağlık açısından (örneğin karaciğeri dinlendirmek) amacıyla bir ay içki içmemeye başladı.Böyle güzel bir gelenek oluşuyor işte… Kimse yasaklamadan… Kimse bağırmadan-çağırmadan.
Dinin gayesi de bu değil mi; güzel bir dünya yaratarak hoşgörü içinde kardeşçe yaşamak.
Bence içki, takım elbiseye benzer. Üstünüze tam oturmalı, Bol da gelmemeli-darda olmamalı. O nedenle kararında içiniz.
Hepinize iyi hafta sonları değerli Denge okurları.
ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir.