Takip Et

Bakan İsmet Yılmaz Aydın’da öyle bir ders verdi ki

Olayı biliyorsunuz; Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz, özel kalem müdürüne, “Aydın Üniversitesi'nin akademik yılı açılış törenine katılalım” demiş, bunun üzerine Aydın Adnan Menderes Üniversitesi'nde hazırlıklar yapılmıştı. Bakan’ın İstanbul’daki Aydın Üniversitesi'nden bahsettiği anlaşılınca iş işten geçmiş, Aydın’da bakanın geleceği duyurulmuştu. Bakan gelmeyince, ‘selamsız bandosu’ filmi senaryosu Aydın’da yaşanmış, konu ülke gündemine oturmuştu. Biz de haberi “Gelmeden ders verdi” diye vermiştik. 
Sonrasında Bakan Yılmaz, gerçekten geldi ve dün ertelenen akademik yıl açılış töreninde ilk dersi verdi. Konuşmasına yaşanan bu olayı anlatarak ve “Akıllara, ‘Aydın Üniversitesi’ denilince ‘Aydın Adnan Menderes Üniversitesi’nin gelmesi, 25 yılda bu üniversitenin şehrin adıyla ne kadar bütünleştiğinin göstergesidir” diyerek başladı. 
FAİZ ÖDEMELERİ AZALDI
Bakan Yılmaz konuşmasında, AK Parti hükümetlerinin başarılarını bazı yatırımlardan örnekler vererek anlattı. Milli Eğitim Bakanlığı’ndan örnekler de verdi ama Ulaştırma Bakanı Ahmet Aslan’ın alanından verdiği örnekler daha çarpıcıydı. 2002 yılında ülke bütçesinin yüzde 86’sının faize gittiğini söyleyen Bakan Yılmaz, 2016 yılında bu rakamın yüzde 10’lara gerilediğini ve faize giden bütçenin nasıl hizmete dönüştüğünü anlattı. Türkiye’de yaşanan sıkıntılı hadiselerin de ülke bütçesindeki faiz payı yitip giden, yurt içindeki ve yurt dışındaki iki elin parmağını geçmeyecek kadar kişinin girişimleri sonucu olduğunu söyledi. 
Faize giden bütçe nedeniyle yapılmayan hizmetlerden örnekler veren Bakan İsmet Yılmaz, “1987 yılında ilk ihalesi yapılan Karadeniz sahil yolu 8 Nisan 2007’de tamamlandı. Bolu Dağı geçiş projesi ilk ihalesi 1990 yılında yapıldı 2007’de açıldı. Sivas Kangal Deliktaş tüneli vardır. İnşaatına 15 Kasım 1973’te başlandı. Tünel 2006’da tamamlandı. Demiryolu döşenmesi 2009’da başladı. 2012 yılında hizmete alındı. Uzunluğu 5 bin 473 metredir. Bu süre içinde 6 cumhurbaşkanı görev yaptı, 22 hükümet geldi geçti, 14 farklı başbakan görev yaptı. Yaklaşık 42 yıl sürdü. Tünelin yapımına başlandığında bekçilik yapan Seyfettin Uğurlu emekli oldu, kendisinden sonra bekçiliğe başlayan oğlu Nihat Uğurlu da emekliliği hak etti. Nihat Uğurlu’nun oğlu ise bekçilik yapmayı değil öğretmen olmayı istediği için işe alınmadı. Türkiye’nin en doğusundaki havalimanı olan Iğdır Havalimanı’ndan örnek vermek isterim. İnşaat 1996 yılında başladı, kaynak olmadığı için 2001 yılında durdu. 13 Temmuz 2013’de hizmete sunuldu” dedi. 
HAVAALANINA OMUZ VERİRSİNİZ DEĞİL Mİ?'
Bakan Yılmaz’ın anlattığı bu başarı hikâyelerinden çok etkilendim. Aydın’dan bir başarı hikâyeleri olması açısından da bir öneride bulunmak isterim. 
60 yıl önce Mustafa Çıldır adında bir Aydınlı vatandaş, ilimize havaalanı yapılması için 500 dönüm arazisini devlete bağışladı. 60 yıldır sözleşmeye uygun hareket edilmiyor ve varisler bu araziyi geri istiyor. Mustafa Çıldır’ın hayattaki son çocuğu ve emekli öğretmen Şevki Çıldır’ın 66 yıllık eşi Emine Çıldır, bu sene 22 Haziran’da hayatını kaybetti. Kendisi göremedi, çocukları göremedi, bari torunları görsün istemez misiniz? Hem Aydın’ımızın da çok ihtiyacı var. Başbakan Binali Yıldırım’ın ulaştırma bakanı olduğu dönemde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın, dönemin başbakanı Ahmet Davutoğlu’nun ve Aydın milletvekili adaylarının da vaatleri arasında yer alıyor. Bir sözünüzün yanlış anlaşılması ile geldiğiniz Aydın’dan böylesine doğru bir hizmeti kazanması için artık bir omuz verirsiniz, değil mi?

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir.