Ege Bölgesini oluşturan illere ait Ankara’da faaliyet gösteren dernek ve vakıfların bir araya gelmesi ile kurulan Egem Platformunca her yıl düzenlenen Ege İlleri Tanıtım Günleri ve Etkinlikleri'nin 12 ncisi, 28 Kasım - 01Aralık 2019 tarihleri arasında Başkent Ankara'da gerçekleştirildi.
Fuarın 28 Kasım 2019 Perşembe günü gerçekleştirilen görkemli açılış törenine, çok sayıda siyasetçi, bürokrat, resmi ve sivil toplum kuruluşlarının başkanı, basın mensubu ve ziyaretçi iştirak etti.
Dönem başkanlığını Aydınlılar Eğitim Kültür ve Dayanışma Derneğinin yaptığı ve Ankara Fuar Alanında (ANFA) gerçekleştirilen bu yılki etkinlik, geçen yıllara göre oldukça yoğun bir katılıma sahne oldu.
Buraya kadar yazdıklarım işin haber kısmıydı. Bahsettiğim etkinlikle ilgili daha fazla bilgiyi zaten hafta boyunca gerek televizyonlardan, gerek gazetelerden ve gerekse internet ortamından bolca okuyup duymuşsunuzdur. Benim bu hafta sizlere asıl anlatmak istediğim, değişik zamanlarda düzenlenen bu tür fuarların önemi ile olumlu ya da olumsuz yönleri hakkında olacaktır.
Günümüz dünyasında, her alanda olduğu gibi, ekonomi alanında da ihtisaslaşma söz konusudur. Artık ekonomiden bahsederken, eskiden olduğu gibi, sadece makro ve mikro ekonomi, kapitalist ekonomi ya da sosyalist ekonomi gibi ekonomiler akla gelmemekte, para ile ilintili hemen hemen her alana ait farklı ekonomi türlerinden bahsedilmektedir. Mesela, spor ekonomisi ya da eğitim ekonomisi gibi ekonomi türleri artık günlük hayatımıza girmiş yeni ekonomi türleridir. Çünkü, spor artık salt bir faaliyet olmayıp, büyük bir ekonomik yapıyı da içine alan bir alandır. Sanat, eğitim vs gibi alanlar da, önemli ölçüde ekonomik yönü olan sektörlerdir.
Bütün bu anlattığım örneklere benzer bir ekonomi türü var ki, ilk duyulduğunda insana anlamsız gelebiliyor. Bu ekonomi türünün adı, "Kültür Ekonomisi"dir.
İhtisas fuarlarından farklı özelliklere sahip il ya da bölge tanıtım fuarları, işte tam da bahsettiğimiz "Kültür Ekonomisi"nin özgün örneklerini oluştururlar.
Genel manada fuarlar, çok eski zamanlardan beri kullanılan bir pazarlama yöntemi olmasına rağmen, günümüz koşullarının da etkisiyle içeriği ve şekilleri önemli değişimlere uğramış organizasyonlardır. İl ya da bölge tanıtım günleri ise, değişen ve çeşitlenen fuar organizasyonlarının bir sonucu olarak ortaya çıkmışlardır.
Günümüzde oldukça yaygınlaşan ve hatta bazıları geleneksel hale gelen İl tanıtım fuarları, şehirleri ve şehirlerle özdeşleşen ürün ve hizmetleri tanıtmak, şehirlere daha fazla ziyaretçi ve yatırımcı çekmek, nitelikli insanlarla şehir nüfusunu artırmak gibi pek çok amaca yönelik olarak düzenlenmektedir.
Anlatılan bütün bu bilgiler ışığında, Aydınlılar Derneğinin öncülüğünde geçen hafta Ankara'da düzenlenen 12. Ege İlleri Tanıtım Günleri'nin tam manasıyla bir Kültür Ekonomisi örneği olduğunu söylememiz gerekmektedir.
Fuarın açılış konuşmasında Aydınlılar Derneği Başkanı Halil APAYDIN'ın da vurgu yaptığı üzere, bu fuar sayesinde gurbetteki Egeliler bir araya gelme ve Egenin özledikleri tadlarına Ankara'da ulaşma fırsatına sahip oldular.
Bunun yanında, Ankara'da yaşayan yerel halk ta Ege illerinin güzellikleri, mutfağı, kültürü ve sanatı ile tanışma imkanı buldular. Fuar alanında yer alan sanat sokağı, bu konuda oldukça önemli bir rol oynadı. Sergilenen zeybek gösterileri ve düzenlenen panel ve oturumlar da fuarın amacına çok önemli katkılar sundu.
Öte yandan, özellikle Egenin farklı yörelerinden gelen üretici, esnaf ve tüccarlar, satışa sundukları yağ, zeytin, incir, kestane, tarhana, leblebi, sucuk, Buldan Bezi, kaymak vs gibi ürünlerle hem gelir elde ettiler, hem de Egeyi Ankaralılar ve diğer illlerden gelenlerle tanıştırdılar. Hem mekan, hem katılım ve en başta da organizasyon olarak geçen yıllara göre çok daha güzel ve başarılı geçen 12. Ege İlleri Tanıtım Günlerinin hazırlanmasında emeği geçen başta Aydınlılar Derneği olmak üzere, Ankarada faaliyet gösteren bütün Ege illerinin dernek ve vakıflarını ve yöneticilerini tebrik ederim. Umarım, gelecek yıllardaki tanıtım günleri daha da üzerine koyarak düzenlenir ve Egenin bütün illeri en iyi şekilde halkımıza tanıtılır. Tabi bu konuda yerel yönetimlerden, kamu kuruluşlarından, esnaf ve sanat odalarından, ticaret odalarından ve sanayicilerimizden daha fazla desteğin olması da en büyük dileğimiz olacaktır.
Esen Kalın...
ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir.