Takip Et

Buharkent Tarım Çalıştayı ‘ı İzlenimleri-2

25 Kasım Cuma günü yapılan “Buharkent Tarım Çalıştayı” ile ilgili izlenimlerimizi aktarmayı sürdürüyoruz.

Çalıştayda Buharkent’te yetiştirilen ve ekonomik değeri yüksek olan incir, üzüm ve zeytinde pazarlama sorunları ve çözüm önerileri ele alınarak bir beyin fırtınası gerçekleştirildi.

İzmir, Aydın ve Manisa’dan incir, üzüm ve zeytin sektörünün tüm temsilcilerinin katıldığı çalıştayda konusunun uzmanları ve söz söylemeye yetkin kişilikleri yer aldı.

Çalıştayın amacı, Türk ve Ege çiftçisinin en önemli üç geçim kaynağından olan incir, üzüm ve zeytinin önce Buharkent özelinde daha sonra da ülke genelinde yaşanan pazarlama ve ihracat sorunlarını ele almak, mevcut durumu tespit etmek, sorunların temeline inmek, çözüm yollarını önermek idi.

Sorun pazarlama olunca, sorunu bahçeden ve bağdan almak gerekmekteydi. Bunun için de başta Buharkent olmak üzere lider üreticilerin yer alması kaçınılmazdı ve öyle oldu. İşin içinde tüccar ve işletmeciler de söz sahibi olmalıydı ki pazarlama kanalının ikinci halkası tamamlanmış olsun.

FİKİRLER SERBESTÇE İFADE EDİLDİ

Neredeyse yüz yıldır Ege tarımının yükünü sırtlayan TARİŞ, üç kooperatifi ile çalıştayda yer aldı.

İhracatın ön pazarlamacısı Aydın ve Nazilli Ticaret Borsaları temsilcileri ve düşünceleri ile yer aldılar.

İhracatı temsilcisi olan Ege İhracatçı Birlikleri ve Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçı Birlikleri de hazırdı.

İşin yönetim ve bilim yanı Adnan Menderes Üniversitesi Ziraat Fakültesi’nin değerli öğretim üyelerine ve üç kıymetli araştırma enstitüsüne bırakıldı.

İl tarımının yönetim kurumu olan Aydın İl Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü ve Buharkent İlçe Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü de yetişmiş elemanları ile çalıştayda yer aldılar.

Çalıştayda hedef kitle pazarlama kanalı içinde yer alan unsurlar olduğundan, üretici kesim daha çok lider üreticiler olarak yer aldılar.

Çalıştayların başarıya ulaşmasında ilk şart, rahat bir çalışma ortamının oluşması, çalıştayda düşünce üretecek kişi ve kurum temsillerinin kişisel ve kurumsal fikirlerini olanca serbestlik içinde ifade etme fırsatı bulmalarında yatmaktadır.

Bunun da sağlandığı kanaatindeyiz.

Çalıştayın ana konusu Pazarlama ve Buharkent olunca- her ne kadar katılımcılar konu hakkında geniş bilgi sahibi olsalar da-Buharkent’in her üç tarım ürününde daha ayrıntılı istatistiki bilgiler edinmeleri bakımından ve Buharkent İlçe Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü ziraat mühendislerince kısa bir brifing verildi.

Tarafımızdan da Buharkent’in tarım tarihinde yer alan bu ürünlerin geçmişi, bugünü ile Aydın ve Türkiye ölçeğindeki varlığı hakkında kısa ve sözlü bir sunum gerçekleştirildi.

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir.