Takip Et
  • 16 Mart 2018, Cuma

ÇILDIRMAK DA ÇARE OLMADI

Denge Medya Grup Başkanı Mehmet Aydın 13 Mart Salı günü sosyal medyadan şöyle sesleniyordu: “Ben inanıyorum ki TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu’nun da dünkü açıklamalarından sonra Aydın Çıldır Havalimanı yakın zamanda sivil uçuşlara açılacaktır. ‘Taşı delen suyun gücü değil, damlaların sürekliliğidir’ anlayışı ile Çıldır’dan ilk yolcu havalanana dek tüm Aydınlılar bu konuyu gündemde tutmalı, dile getirmeli, talep etmeli ve hatta isyan etmeli…”

İsyan değil tüm Aydınlılar olarak çıldırsak, kafamız da hunilerle sokağa fırlasak yine de Çıldır Havaalanı hakkında olumlu bir gelişme sağlayacağımızı ummuyorum.

Mustafa Çıldır 500 dönüm araziyi havaalanı yapılmak kaydıyla devlete bağışladığında yani 1956 yılında üç büyük şehrimizde havaalanı vardı, diğerlerinde havaalanı nedir bilinmiyordu. Havaalanı için 1956 yılında yapılan bu bağış Türkiye’de ilk ve tektir. Bu bağış yapıldığında Başbakan, Aydın’ın hemşehrisiydi. Tüm olanaklar elindeydi. Daha sonra Aydın iki başbakan yardımcısı, bir meclis başkanı, sayısız bakan çıkardı. Sadece Nahit Menteşe’nin yaptığı bakanlık sayısı bir düzineden fazladır. Sayın Nahit Menteşe Milas havaalanı için verdiği uğraşın onda birini Çıldır için verseydi bu sorun şimdi yaşanmıyor olacaktı.

Ya, Aydınlıların 27 yaşında belediye başkanı yaptıkları Erzincanlı İsmet Sezgin Bey Türkiye’nin ilk Gençlik ve Spor Bakanı’dır. Gidin Aydınspor’un Süper Lig karşılaşmalarında dört büyükleri ve diğer kulüpleri ağırladığı stada bakınız ve Aydın’a niçin heykelinin dikildiğini anlayın!..

Hiç unutmam Maliye Bakanlığı sırasında Atça’da bir kahveye seçim konuşması yapmaya gelmişti Sayın Sezgin yaz günü. Ceketini çıkardı ve orada bulunan 19-20 yaşlarındaki bir delikanlıya verdi şunu bir çiviye asıver diye. Delikanlı öylece duruyor elinde ceket…

Bakan Sezgin “Yavrum ne diye çiviye asmıyorsun?” diye sorunca delikanlı patladı: “Aydın’a bir çivi mi çaktınız ki asıver diyorsun” dediydi.

Aydın il iken Şırnak, Yüksekova 10-15 hanelik birer köydü. Şimdi Şırnak’ta Yüksekova’da havaalanı var fakat Aydın’da yok. Zira gerçekten Aydın’a Cengiz Altınkaya dışında bir çivi dahi çakan olmadı.

Denizli, Manisa, Balıkesir, Afyon, Antalya, Isparta, Eskişehir, Kütahya, Uşak vb. illerle 60’lı, 70’li yıllarda Aydın ya eş değer ya da eşdeğere yakındı. Aydın yerinde sayarken gidip bir de saydığım diğer illere göz atın Aydın’ı üç misli, beş misli geçtiler.

Aydın Ticaret Odası’nın genç, sempatik, çalışkan, atak ve dinamik başkanı Hakan Ülken çok titiz bir çalışmayla “çıldırmaya az kaldı” sloganıyla havalimanı projesini Aydın’a tanıttı ve çeşitli bakanların kapısını aşındırdı, Başbakan ve Cumhurbaşkanıyla görüştü. Gazetemiz Denge bu konuya destek verdi, nafile… Giresun’a, Rize’ye, Trabzon’a denizi doldurarak havalimanı yapanlar Aydın’daki pisti maalesef uzatmadılar, uzatamadılar.

Türkiye’nin en büyük dördüncü havalimanı; Zafer Havalimanı… Havalimanı değil sinek avlıyor. Zarar üstüne zarar yazıyor. “Devletin cebinden tek kuruş çıkmayacak” denilerek Yap-İşlet-Devret modeliyle özel sektöre yaptırıldı. Günde bir adet uçuş yapılıyor, onu da THY mecburen yapıyor. Bilet fiyatı 64 TL olduğu halde uçağın yarısı dolu, yarısı boş kalıyor. Garanti edilen iç hatlar yolcu sayısında sadece yüzde 5 doluluk oranı söz konusu… Bir de dış hatlar yolcu garantisi verilmiş! Avrupa’dan uçak gelecekmiş! Yapan şirket için fark eden bir şey yok!

Taahhüt edilen yolcu sayısının tamamı gelmiş gibi parasını tahsil ediyor. Üstelik bu tahsilat 2044 yılına kadar sürecek... Bayburtlu Maliye Bakanı Naci Ağbal hemşerilerine müjdeyi verdi. Bayburt ve Gümüşhane’ye havaalanı yapılıyor. Başbakanlık bu havaalanı için önce 285 milyon, hemen akabinde 300 milyon olmak üzere 585 milyon yani trilyon ödeme çıkardı. Bayburt ile Gümüşhane’nin toplam nüfusu 260 bin kişi... Almanya’da çalışan Bayburt ve Gümüşhanelilerin nüfusu bu iki ilden fazladır. Turist çekme şansı da yok! AVM’ye girseniz bir saatte çıkamazsın, bu iki ili yarım saatte rahatlıkla gezersin. İki saat ötelerinde Erzurum ve Trabzon havalimanları var.

Haftanın iki günü çalışan Kastamonu havaalanı ve hiç çalışmayan Tokat havaalanını saymıyorum bile...

Türkiye’de yapılan 55 havaalanından 45’i zarar ediyor. Sonra her şeye bindir vergiyi!

Aydın Ticaret Odası Başkanı yaptığı çalışmaları tüm bakanlara gönderdi. Havalimanına kaç kişinin geleceğini, gideceğini kalem kalem belirttiler. Aydın havalimanının arsa, bina sorunu yok… Hatta pisti bile var sadece uzatılması gerekiyor.

Ne diyordu Mehmet Aydın kardeşim: “Taşı delen suyun gücü değil, damlaların sürekliliğidir.”

Bu kaya kafalara suyu damla ile değil, itfaiye hortumuyla püskürtsek yine de nafile…

Bazen çıldırmak da yetmiyor…

Hepinize iyi hafta sonları sevgili Denge okurları. 

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir.