Son günlerde havayolu taşımacılığındaki sorunlar gündemdeki yerini koruyor. İlk olarak sene başında isim değişikliği yapan bir firmada başladığı belirtilen rötarlar geçtiğimiz hafta neredeyse her firmada yaşanan bir sorun haline geldi. 5-6 saatleri bulan rötarlar, kapasite yetersizliği nedeniyle havalimanlarında da ileri derecede yolcu trafiğine neden oluyor. İstanbul Sabiha Gökçen Havaalanı’nda başlayan kriz, Antalya, Trabzon ve Gaziantep başta olmak üzere Anadolu’daki diğer havalimanlarına da sıçramış durumda.
Bu rötarlar havaalanlarının haricinde harekete geçmesi beklenen uçakların içerisinde de krizlere neden oluyor. Bekleme süresinin uzamasıyla mesaisi biten pilot ve hosteslerin görev yerlerini terk etmesinin yanı sıra saatlerce uçakta beklemek zorunda kalması sonrası yolcuların fenalık geçirdiği ve bayıldığı haberleri de basında yer alıyor.
Bu durumun, hafta sonları hafta içine oranla daha sık yaşandığı belirtiliyor. Uçak rötarlarının sebeplerinden biri de hava trafik kontrolörlerinin çalışma şartları olarak gösteriliyor. Kontrolörlerin maaş beklentilerinin karşılanmaması nedeniyle mayıs ayından bu yana inisiyatifsiz olarak çalıştıkları ve sorunların da bu noktadan sonra başladığı biliniyor.
ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir.