Takip Et
  • 10 Ağustos 2024, Cumartesi

Otobüs Kazaları

Geçtiğimiz gün sabah saatlerinde Ankara'nın Polatlı ilçesinde meydana gelen trafik kazasında 9 kişi hayatını kaybederken 20'nin üzerinde kişi de yaralı olarak kurtuldu.

Özellikle yaz ve kış aylarında trafik yoğunluğunun arttığı dönemlerde benzer kazalar yaşanıyor. Kış aylarında yağmur ve kar yağışı ile sis gibi hava olaylarından kaynaklı, yaz aylarında ise otobüsün freninin boşalması ya da şoförün uyumasından kaynaklanabiliyor. Bu durum, uzun yol şoförlerinin çalışma koşulları ile ağır tonajlı araç denetimini de gündeme getiriyor.

Temmuz ayında Muğla'nın Akyaka ilçesinde Denizli'den gezi amaçlı gelenlerin bulunduğu tur otobüsü, üç aracın ardından bir bahçe duvarına çarparak durabilmiş, kazada biri çocuk üç kişi yaşamını yitirmişti. Kazadan 35 kişi ise yaralı kurtulmuştu. Mayıs ayında TAG Otoyolu Mersin Yenice'de yolcu otobüsü ile iki otomobil ve bir kamyonun karıştığı zincirleme kaza, on kişiyi hayattan kopardı.

Bundan iki yıl önce de Gaziantep ve Mardin'de aynı gün yaşanan kazalardan kırka yakın kişi can vermişti. Bu kazaların ikisi de aynı bölgede daha önce meydana gelen kaza alanına giren araçlar sonucu yaşanmıştı. Gaziantep-Nizip Yolu'ndaki kaza, dere yatağına uçan otomobil ihbarı üzerine olay yerinde bulunan ambulans, itfaiye ve bir haber ajansına ait araca yolcu otobüsünün çarpması ile gerçekleşmişti. Bu kazada hayatını kaybeden 16 kişinin arasında arasında ambulans ve itfaiye personelleri de vardı. Öte yandan, Mardin'deki kazada ise ilk olarak freni boşalan tır, bir akaryakıt istasyonu yakınında devrilmiş, ilk kazadan yarım saat sonra olay yerinde ekiplerin çalışmalarının devam ettiği anda başka bir tır alandaki kalabalığa dalmış. Buradaki kazalarda da bir polis memuru ile 20 sivil de hayatını kaybetmişti.

Bu tip kazaları önlemek ve hızlı müdahale için çeşitli önlemler de alınıyor. Bunlardan biri de bu yıl başında yürürlüğe giren araç takip sistemi zorunluluğu. Böylelikle; aracın konumu, hızı ve şoförün ne zaman değiştiği gibi bilgilere ulaşılabiliyor. Böylelikle hem olası bir kaza anında otobüsün konumu daha kolay tespit edilebiliyor ve müdahale daha kısa sürede gerçekleştiriliyor. Ayrıca, yakınları yolcunun güvenliği hakkında anlık bilgi sahibi olabiliyor. Ayrıca ağır tonajlı araçların trafiğe çıkması, bayram tatillerinde ve kış şartlarında valilik yetkisiyle kısıtlanabiliyor. 

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir.