Türkiye’nin 71 ilinde okullar, dayanışmadan güç alarak eğitime yeniden başladı. Okulun; çocuk koruma, beslenme, psikolojik destek, sağlık takibi, oyun, akran öğrenmesi, toplumsal yaşama hazırlık gibi pek çok konuda önemli görevleri, çocukların okulda karşılanabilecek kritik ihtiyaçları vardır.
Depremin ardından okula dönüşte sınıflarımızda deprem bölgelerinden gelen çocuklarımız için katılımcı ve kapsayıcı sınıf ortamları oluşturmak gerekiyor. Bunun için eşitlikçi, güçlendiren ve hak temelli bir dil kullanmaya özen göstermek gerekir. Yeni gelen öğrencilerin sizinle ve birbirleriyle tanışması için sınıfınızda etkinlikler düzenleyebilir, grup oyunları oynatabilir, grup çalışmalarına yer verebilirsiniz. Çocuklar oyun yoluyla duygularını düşüncelerini yansıtırlar, bu süreçte oyunlarını iyi gözlemlememiz ve oyunlarına eşlik etmemiz bize duygu durumları ile ilgili önemli bilgiler verecektir. Çocuk oyun içinde pek çok duygusunu tanımlar. Oyun çocuğun işidir, sorunlarıyla baş etmede ķullandığı en etkili yöntemidir.
Yeni gelen öğrencilerinize okulu tanıtmak için okulu birlikte dolaşıp çalışanlarla tanıştırmak da uyum sağlamaları için önemlidir. Sınıf içinde akran ilişkilerini desteklemek, psikolojik olarak destekleyici, bütünleştirici davranmak yaralı olacaktır. Çocukların soruları olursa geçiştirilmemeli, mutlaka yaşına, gelişimine uygun, anlayabileceği şekilde cevaplandırılmalıdır. Bu süreçte tüm ailerle işbirliği içinde olunmalıdır ve birlikte hareket edilmelidir. Çocuklarımızın dinlenmeye, anlaşılmaya her zamankinden daha çok ihtiyaçları var. Olabildiğince sakin, güven verici, istikrarlı davranmalı ve sabırlı olmalıyız.
ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir.