+Abdal hali değişen demektir, aptal değişmeyen o nedenle ilki evrilir ikincisi devrilir.
-Abdal değerli olana değer verir, aptal önemli olana.
-Abdal nedene bakar, aptal sonuca bu yüzden ilki ayrılır, ikincisi bayılır.
-Abdalın bizi vardır , aptalın beni.
-Abdal us diye ısrar eder, aptal sus diye.
-Abdal düşünür uyumaz , aptal uyur düşünmez.
-Abdal başkalarını bilmez kendini bilir, aptal kendini değil başkalarını bilir.
-Güzel değince aptalın aklına kadın gelir , kadın değince abdalın aklına güzel.
-Abdal anlamak , aptal anlaşılmak ister. Oysa ilkinin anlaşılmaya ikincisinin anlamaya ihtiyacı vardır.
-Abdal iyinin peşinden koşar,aptal olansa çıkarın. Bu yüzden ilki acı çeker ikincisi zarar eder.
-Aptal bir oylamanın sonucunun oy birliği ile alınmasına sevinir, abdal oy çokluğu ile.
-Abdal borçlu gibi sevdiğinden bedel ödemekten çekinmez, aptal ise alacaklı gibi sevdiğinden en küçük anlaşmazlıkta hacze gider.
-Aptal zamanın ne olduğunu bilmez ama vaktin kaç olduğunu bilir, abdal zamanın ne olduğunu bilir ama vaktin kaç olduğunu bilmez.
-Aptal çoğu bulamadığı için üzülür, abdal azı bulduğu için sevinir. İlkinin nedeni hırs ikincinin nedeni kanaattir.
-Abdala koltuğu , aptala kapıyı göster ilki az meşgul eder ikincisi çok işgal.
-Aptal coğu şeyden ya nefret eder ya da hayranlık duyar, abdal ise ne hayranlık duyar ne nefret eder sadece anlamaya çalışır.
-Maksadı ifade etmenin yolu üçtür: hakikat, mecaz, kinaye. Aptal hemen hakikatin üstüne atlar, abdal ise mecaz ve kinayenin ardına bakar.
-Abdal sık ama yumuşak bir şekilde yere düşen kar taneleri gibi sükunetle konuşur, aptal ise hınçla yağan dolu taneleri gibi öfkeyle.
-Abdal abdalı bulunca susar anlar. Aptal aptalı bulunca aptal aptal konuşur.
-Abdal sözün hakikatinden etkilenir, aptal ise retoriğinden. Sen sen ol aptal olma.
ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir.