Değerli okurlar, aylardır bu köşede E-Ticaret ve Dijital Pazarlama hakkında yazıyorum. Dijital dönüşüm ve dijital bölünmenin tam da yaşandığı günümüzde tüm bu faaliyetlerin kalbinde web siteleri yer alıyor. Bu haftaki yazımda etkili bir web sitesi nasıl olur bunu sizlerle paylaşmak istedim. Sektördeki 10 yıllık tecrübem, web sitesinin performansını belirleyen 3 temel unsur olduğu fikrini sağladı bende. Bunlar; sitenin hizmet kalitesi, bilgi kalitesi ve sistem kalitesidir. Hizmet kalitesi, web sitesinin bilinirliliği, tüketiciye verdiği güven ve müşterilerle olan iletişimle ilgilidir. Bilgi kalitesi, İnternet sitesi üzerindeki bilgilerin kalitesi, sistem kalitesi ise sitenin anlaşılır, kullanıcı dostu ve hızlı olmasıyla alakalıdır. Bu kısa girişten sonra etkili bir web sitesinin asgari olarak karşılaması gerekenleri aşağıdaki şekilde maddeleyebiliriz:
• İşletme hedeflerine uygun, kurumsal imajı yansıtan, mesajın net iletildiği bir içerik ve tasarım yapısına sahip olması,
• Web sitesinin sürekli güncel tutulması,
• Kolay kullanımının sağlanması, kullanıcı alışkanlıklarına uygun yani kullanıcı dostu ve düzenli bir sayfa yapısına sahip olması,
• Her sayfada aksiyon butonunun veya iletişim bilgilerinin yer alması,
• Arama motorlarında, anahtar kelimeler ile yapılan aramalarda üst sıralarda listelenebilmesi için gerekli alt yapıya sahip olması,
• Müşterilerin tüm sorularına cevap verecek düzeyde doyurucu içeriğe sahip olması,
• Sitenin mobil cihazlarla uyumlu yani duyarlı bir tasarıma sahip olması,
• Ürün satışı yapılıyorsa ürünlere ait fotoğrafların yeterli çözünürlükte olması, ürün özelliklerinin detaylı açıklaması, ürünün net fiyatı, sipariş ve ödeme koşulları, iade, garanti ve teslimat hakkında gerekli açıklamaların yer alması,
• Sitenin hızlı açılması ve sayfalar arası geçişin hızlı olması,
• Hatalı ya da açılmayan sayfalara linklerin olmaması (kırık link) , web sitesindeki tüm sayfaların, resimlerin, fotoğrafların, interaktif dosyaların, videoların ve formların sorunsuz çalışması, bütün kontrollerinin mutlaka yapılması ve sürekli gelişen teknolojiye göre optimize edilmesi,
• Sık sorulan sorular bölümü, site logosuna tıklayınca ana sayfaya yönlenme, site içi arama özelliği, iletişim formları, açıklayıcı tablo ve şekillerin yer alması, alt sayfalara kolay ulaşım, imla ve yazım kurallarına uygun olması gibi pratik hususların sağlanması web sitelerinde temel olarak bulunması gereken özelliklerdendir.
Unutmamak gerekir ki iyi bir web sitesi firma ve kişilere avantaj ve prestij kazandırdığı gibi, eğer web siteniz kötüyse bırakın prestij kazanmayı bu durum ekstra prestij kaybına bile neden olabilir. Yani web sitenizin hiç olmaması daha iyidir. Göz yapayım derken kaş çıkarmamak için yukarıdaki hususlara dikkat etmenizi tavsiye ederim. Haftaya görüşmek üzere...
ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir.