Takip Et

Mobil Uygulamalara Yapılan Harcama Parmak Isırtıyor!

Çağımızda hemen hemen herkesin elinden düşürmediği akıllı telefonlar ve tabletler için özel olarak kodlanmış ve tasarlanmış yazılımlara “Mobil Uygulama” dendiği malumunuz. Yalnız mobil uygulamayı mobil web siteleri ile karıştırmamak gerekiyor. Mobil web siteleri her işletim sisteminde çalışabiliyorken, mobil uygulamalar kullanılacak olan cihaza göre tasarlanmakta ve kodlanmaktadır. Örneğin yaptıracağınız uygulamanın iphone, ipad gibi cihazlarda çalışmasını istiyorsanız, uygulamanız IOS tabanlı olarak geliştirilmek zorunda, eğer Samsung, HTC gibi Android işletim sistemi kullanan akıllı telefonlarda çalışmasını istiyorsanız, uygulamanızın Android tabanlı olarak geliştirilmesi gerekiyor.

 

IOS tabanlı uygulamalar, 500 milyondan fazla kullanıcısı olan (2013 verilerine göre) ve kullanıcılarının şimdiye dek 40 milyardan fazla uygulama indirdiği App Store'da yayınlanmaktadır. Android tabanlı uygulamalar ise bugüne kadar milyonlarca kullanıcının, 25 milyardan fazla uygulama indirdiği Google Play Store'da yayınlanmakta.

 

Şirketler de artık reklam bütçelerinde yer verdiği mobil uygulamalar ile, toplam 1 milyardan fazla kullanıcıya düşük maliyet ile ulaşmanın keyfini yaşamaya başladılar bile. Pek çok mobil uygulama akıllı cihazlarda tanımlı olarak gelmekte ancak yüklü olmayan diğer uygulamaları bahsettiğim bu sanal mağazalardan satın alabiliyorsunuz. Ücretli uygulamalar dışında milyonlarca ücretsiz uygulamaya da bu marketlerden erişmeniz mümkün. Buralarda yer alan birçok mobil aplikasyon hayatı kolaylaştırmak adına hazırlanmış. Haber, oyun, müzik, banka, fotoğraf, spor ve daha birçok alanda var olan uygulamalar sayesinde yaşamınız çok daha pratik hale geliyor diyebiliriz. Ayrıca mobil web sitelerinin harcadığı İnternet kotasına oranla çok daha az İnternet kotasının harcanmasını sağlayan bu uygulamalar tüm kullanıcılar için ekstra avantajlar sağlıyor.

 

Bu kısa girişten sonra yazının başlığına dönersek eğer, 2017 yılı için Android ve iOS uygulama mağazalarında gerçekleştirilen harcamalara dair rakamlar geçtiğimiz günlerde kamuoyuyla paylaşıldı. Buna göre: Android ve iOS uygulama mağazalarında 2017 yılı boyunca 60 milyar dolara yakın harcama yapıldı. Bu rakamın 38 milyar 500 milyon doları iOS uygulama mağazası App Store, 20 milyar 100 milyon doları Android uygulama mağazası Google Play Store üzerinden gerçekleştirildi. Söz konusu toplam rakam, 2016’ya göre yüzde 35 daha fazla harcama anlamı taşıyor. Oyun harcamaları yüzde 30 artarken genel tabloda Android kullanıcılarının iPhone kullanıcılarına göre daha az harcama yapmış olmaları dikkat çekici bir detay durumunda. Sanıyorum ki bu fark akıllı telefon sahiplerinin profilllerinden kaynaklanıyor. IOS kullanıcılarının sosyo-ekonomik durumları, Android kullananlara nazaran daha yüksek olabillir. Dünya genelinde Android cihaz sayısı, iOS cihaz sayısının oldukça üzerinde. Buna karşın iPhone kullanıcıları uygulamalara, Android sahiplerinden daha fazla para harcıyor. Bu ilginç detay geçtiğimiz yıl da böyleydi. Bu durumu uygulamaların kalite ve cazibesine de bağlamak mümkün tabi. Diğer yandan harcamalarla birlikte mobil uygulama sektörü aralıksız şekilde büyümeye devam ediyor. Her iki uygulama mağazasında 3 milyarın üzerinde uygulama olduğu tahmin ediliyor. Bu ikisi dışında çok fazla tercih edilmese de Microsoft’un da bir uygulama marketi bulunmakta. İnternet dünyasına dair öne çıkan gelişmeleri aktarmaya devam edeceğim...Sevgiyle Kalın...

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir.