Ülke ekonomilerinin bel kemiği olarak görülen KOBİ’ler e-ticaret ile birlikte şimdiye dek hiç yakalayamadıkları bir rekabet gücü yakaladılar demek pekte yanlış sayılmaz. KOBİ’ler İnternet ortamında yayınlayacakları web sitelerinin görsellik ve içerik bakımından kaliteli oluşuyla birlikte tüketici gözünde büyük dev şirketlerden farklı olmadıkları imajını kolaylıkla yansıtabilir hale geldiler. Şirketlerin dışa açılan penceresi olarak düşünebileceğimiz web sitelerinin dünya genelinde reklamını yapmakta eskiye oranla çok daha kolay ve ucuz bir hal aldı. Bugün bir KOBİ, 500 tl bütçe ile bile yurt dışında bir pazara İnternet’te reklamlarını gösterebilir konumdadır. Ayrıca küçük ve orta ölçekli işletmelerin esneklik kabiliyetinin büyük ölçekli firmalara nazaran daha fazla olması da ek bir avantaj yaratmaktadır.
Ancak buna rağmen ülkemizdeki KOBİ’lerde e-ticaret kullanımı büyük ölçekli işletmelere göre daha düşük. Oysa ülke ekonomilerinin lokomotifi olarak görülen KOBİ’ler küreselleşme ve İnternet ekonomisinin ortaya koyduğu fırsatlardan yararlanabilmeleri için e-ticareti doğru anlamaları ve uygulamaları ülke ekonomisi açısından da hayati öneme sahiptir. Yeni pazarlara açılma ve faaliyetlerini sürdürmek isteyen girişimciler tarihin en önemli fırsatıyla karşı karşıya kalmışlardır ve bunu çok iyi değerlendirmelidirler.
Yeni ekonominin temel taşı, toprak, para ya da hammadde değil, entelektüel sermaye ve bilişim teknolojileridir. Dolayısıyla yeni ekonomi yeni fırsatlarla doludur. Elektronik ticaret ve İnternet teknolojileri küçük şirketlere, dev kuruluşları küresel düzeyde yakalama ve hatta geçebilme şansı tanımaktadır. Artık günümüzde tüm işletmeler ve tüketiciler ürünlere, hizmetlere ve bilgiye sınırsızca ve zahmetsizce ulaşabilmektedirler.
KOBİ’ler ellerine geçen bu fırsatı çok iyi değerlendirmek zorundadır. Yeni ekonomide bilişim teknolojilerinden faydalanmak artık bir seçenek ya da tercih değil aksine elzem bir konu olmuştur.
Ülkemizde e-ticaret yapan KOBİ sayısının %10 – 15’lerde olduğu ifade edilmektedir. Bu oranın yükselmesi aslında KOBİ’lerin bekası ve ülke ekonomisi için bir zorunluluktur. Bu bağlamda; tüm dünyada e-ticaret hacminin gittikçe arttığı ve çoğu işletmenin ticari işlemlerini İnternet ortamında gerçekleştirdikleri dikkate alındığında, e-ticaretten uzak kalan KOBİ’lerin uzun dönemde ayakta kalmalarının fiilen imkansız hale geleceği rahatlıkla söylenebilir.
Bu durum işletme sahipleri kadar bulundukları ülkelerin refahını da doğrudan etkilemektedir. Sonuç olarak KOBİ’lerin uzak pazarlara açılmak için e-ticaret ve dijital pazarlama faaliyetlerine yoğunlaşması hem kendi karlılıkları hem de ülke refahı açısından artık çok önemli bir mevzu haline gelmiştir. Ülkemiz KOBİ’lerinin global pazarlarda boy göstermeye başlamış olması ise sevindirici bir gelişmedir.
ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir.