Z kuşağı olarak da adlandırılan 2000 yılı ve sonrası doğan kişilerin son yıllarda en çok tercih ettiği meslek olarak “E-Ticaret ve Dijital Pazarlama Uzmanlığı” göze çarpıyor. Türkiye’de birçok üniversitede ders olarak okutulmasına karşılık bu isimde bir bölüm henüz açılmış değil. Ancak özellikle İnternet'te Dijital pazarlama eğitimlerinin reklamlarından geçilmiyor. Peki nedir bu Dijital Pazarlama Uzmanlığı?
Dijital pazarlama özellikle İnternet’tekai yöntem ve aktiviteleri kullanarak yapılan pazarlama faaliyetlerini ifade ediyor. Herbiri kendi içinde uzmanlık gerektiren birçok alt başlıktan oluşuyor. En önemlileri, arama motoru pazarlamacılığı, arama motoru optimizasyonu, e-posta ile pazarlama, sosyal medya yönetimi ve pazarlamacılığı, görüntülü İnternet reklamları, mobil pazarlama ve içerik pazarlamacılığı.
Çeşitli eğitimlerle ve tecrübeyle kazanılan bu uzmanlık hemen her sektörde işe yarıyor. İşini İnternet’e taşımak isteyen ve/veya yeni bir İnterneet girişiminde bulunan herkes bu hizmetten yararlanabiliyor. İşin bu denli geniş çaplı olması ve yeterince uzmanın bulunmaması ise gençleri cezbeden nokta.
Kişi ve kurumların İnternet’teki pazarlama faaliyetlerini yürüten uzmanlar aylık 5000-20000 tl bandında kazanıyor. Özellikle satışlardan belli bir yüzde almak koşuluyla bu rakam çok daha fazla rakamlara ulaşabiliyor.
Ancak Dijital Pazarlama Uzmanlığı düşünüldüğü kadar kolay bir iş değil. Tüm yeniliklerin yakından takip edilmesine, analitik düşünebilme, veri ve istatistikleri okuyabilme, araştırmacı bir kişiliğe, yaratıcı becerilere ve özellikle doğru strateji geliştirebilme yeteneğine ihtiyaç duyuluyor.
2020 için Dijital Pazarlama Uzmanlarının geliştirmesi gerek özelliklerin başındaysa, dijital psikoloji, müşteri deneyimi, ön yüz geliştiriciliği, video üretimi ve pazarlamacılığı, veri ve istatistik okuma ile yaratıcı metin yazarlığı ilk sıralarda yer alıyor.
ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir.