Bildiğiniz gibi E-Ticaret, alışveriş işleminin İnternet üzerinde gerçekleştiği “elektronik ticaret” kavramının kısaltılmış halidir. Kobi ise küçük ve orta büyüklükteki işletmelere verilen genel addır. Peki bu iki kavram günümüzde neden bu kadar sıklıkla bir arada kullanılıyor? Cevabı basit: E-Ticaret, kobiler için çok büyük fırsatlar sunuyor. Özellikle küresel ve ulusal pazarlara kolay ulaşım sağlaması ve rekabet gücünü arttırması bakımından E-Ticaret ile uğraşan işletmeler çok avantajlı konumlara gelebiliyor. Küçük ya da orta ölçekli bir işletmeniz var ve İnternet’ten satış yapmak istiyorsanız aşağıda sizin için hazırladığım öneriler sayesinde satışlarınızı katlayabilir ve İnternet’in getirdiği yeni ekonomide çok kazançlı çıkabilirsiniz.
• Satış yapacağınız web sitenizin çok kaliteli bir tasarımı olmalı. Kurumsal imajınızı güçlü bir şekilde yansıtacak ve ziyaretçilerine güven verecek renk-şekil ve yerleşime sahip olmalıdır. Bununla birlikte mutlaka kullanıcı dostu yani kullanıcı alışkanlıklarını göz önünde tutarak hazırlanmış, kolay kullanımlı bir site olmalıdır. Gereksiz bir detay bulunmamalı, web siteniz sadeliği ile etkilemelidir.
• Sitenizin içeriğini sürekli güncel tutmalısınız. Özellikle ürünlerin fiyat-özellik ve fotoları mutlaka güncel olmalı. Web sitenizin tasarımı kadar önemli olan diğer bir husus sitenizin doyurucu bir içeriğe sahip olmasıdır. Ziyaretçiyi sitede tutacak şekilde güncel ve ilgi çekici bilgi ve haberlere yer vermelisiniz. Bunu bir blog sayfası açıp sitenize link vererek de sağlayabilirsiniz.
• Satışını yaptığınız ürün fotoğraflarının kaliteli olmasına özen gösterin. Hatta ürünlerin fotoğrafını bir profesyonele çektirebilirsiniz. Herbir ürün için birden fazla görsel kullanmakta etkili olacaktır. Mümkünse ürünler için tanıtım videoları da ekleyebilirsiniz. Bunun mümmkün olmadığı durumlarda ürün açıklamalarını elinizden geldiğince detaylı yazmalısınız.
• E-Ticaret sitenizde mutlaka müşteri hizmetleri sayfası oluşturun. Bu sayfada yardım ve destek için mail adresleri ve telefon numaraları bulunmalıdır. Müşteriniz size kolaylıkla ulaşabilmelidir. Ayrıca canlı destek modülü kullanarak anlık yazışmalar yapmak, satışları 3 kata kadar arttırmaktadır. Bu bölümde özellikle *sık sorulan sorular sayfası, * iletişim formu, *arıza bildirim formu, * havale bildirim formu gibi bölümlere de yer verilmelidir. Satın alma sürecinde ve sonrasında müşterinizin aklında soru işareti kalmayacak şekilde detaylı açıklamalar sitenizde yer almalıdır. Ziyaretçi en fazla 4-5 tık ile satın alma işlemini gerçekleştirebilmelidir.
• İnternet kullanıcılarının E-Ticareti tercih etmesindeki en önemli iki etken; kolaylık ve ucuzluktur. Mağaza kirası, eleman maaşı, toptancı—perakendeci iskontosu gibi masraflarınız olmayacağından dolayı ürün fiyatlarını cazip tutmak ve/veya çeşitli indirim-promosyon veya hediye vermeniz müşterinin sizi tercih etmesini sağlayacaktır. Ayrıca siparişlerinizi gönderirken yanında promosyon ve ürün tanıtım broşürleri gönderebilir, müşterilerinize gönderdiğiniz kargonun içine ufak bir hediye ve ürün broşürleri koymayı deneyebilirsiniz. Satış sonrası hizmet alt yapınızın olması da müşterinin sitenizi tekrar tekrar ziyaret etmesinde ve müşteri sadakati oluşmasında çok etkili bir konudur.
• Dijital pazarlama faaliyetleriniz için reklam bütçesi ayırmak ise işin en can alıcı kısmıdır. Hep söylediğim gibi dünyanın en güzel sitesine de sahip olsanız oraya ziyaretçi çekemiyorsanız hiçbir anlam ifade etmez. Zaten çoğu E-Ticaret projesinin başarısız olmasının temel nedeni yeterince reklam bütçesinin ayrılmamış olmasıdır. Dijital pazarlamaya başlarken en azından Google Adwords reklamları, Sosyal medya reklamları, E-Posta pazarlaması ve toplu SMS gibi yöntemlerden faydalanmak şarttır. Zaman içerisinde reklamlarınızı çeşitlendirebilirsiniz.
ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir.