Dijital pazarlama günümüzde artık klasik pazarlama yöntemlerine önemli bir alternatif olmuş durumunda. Büyük markalar için Ulusal TV gibi klasik pazarlama araçları hala önemini koruyor olsa da, KOBİ’ler için “Yeni Ekonomi” dediğimiz E-Ticaret ve dijital pazarlama araçları çok büyük fırsat olarak ortaya çıktı, hatta KOBİ’ler böyle bir fırsata tarihte ilk kez sahip oldu diyebiliriz. Neden mi?
Bir TV prodüksiyonu yaklaşık 200-300 bin TL’ye mal olmakta ve ayrıca TV reklamları ile biraz etki yaratabilmek için en az 400-500 bin TL bütçe ayırmak gerekiyor. Bu yatırım KOBİ’ler için oldukça zorlayıcı hatta birçoğu için “imkansız” denilebilir. Ancak günümüzde dijital pazarlama küçük ve orta ölçekli firmaların imdadına yetişiyor. Dijital mecralarda 50 TL’den başlayan bütçelerle bile reklam yapmak hem de direkt hedef kitleye yani potansiyel müşterilere ulaşmak ve satış yapmak gayet mümkün. Dijital mecralar büyük bir fırsat olarak hemen yanınızda ve çok yakınınızda duruyor.
Peki KOBİ’ler bu dijital mecraları yeni müşteriler edinmek için nasıl kullanıyor? Her şeyden önce dijital pazarlama stratejinizi ve planınızı yapmalı ve aksiyona geçmelisiniz, emin olun bu tarihi fırsatı kaçırmak rekabet gücünüzü ortadan kaldırabilir. E-Ticaret ve dijital pazarlama düşük maliyetlerinden dolayı büyük firmalarla rekabet edebilme ve/veya dünya pazarlarına açılma şansını size altın bir tepside sunuyor. Bu bağlamda yapabileceklerinizi aşağıdaki gibi sıralayabilirim:
1- Web Sitenizi ya da E-Ticaret Sisteminizi Kurun
Kaliteli bir web sitesi ile tüm dünyadan 7/24 ulaşılabilir olursunuz. Web siteniz dijital pazarlama planınızın kalbi gibi çalışır. Sanal dükkan olarakta adlandırılan web siteniz sizin dışa açılan pencerenizdir. Mümkün oldukça kullanımı kolay ve anlaşılır bir siteniz olsun. Bundan sonraki adımların çoğu sitenize ziyaretçi çekmek üzere uygulanır.
2- Arama Motorlarında Önlerde Yer Alın
Yapılan araştırmalar web trafiklerinin önemli bir bölümünün hala arama motorlarından geldiğini gösteriyor. Bunun için sitenize SEO ( arama motoru optimizasyonu) yaptırabilir ya da Google Adwords gibi reklamlar ile ücretli olarak arama motorlarında anahtar kelimelerde yapılan aramalarda birinci sırada çıkabilirsiniz.
3- E-Posta İle Pazarlama Yapın
Web sitenize üye olan kişilerle iletişim sağlayarak, hem yeni ürün ve servislerinizin tanıtımı hem de kampanyalarınızın duyurulmasını toplu e-posta gönderimi ile yapabilirsiniz. Özellikle E-Ticaret sitelerinde geri dönüşümleri arttırmak için en önemli dijital pazarlama tekniklerinden biri olan E-posta pazarlama ile müşterilerinizin devamlı olarak web sitenize gelmesi ve sitenizden tekrar tekrar alışveriş yapmasını mümkün kılabilirsiniz. Tek bir tuş ile saniyeler içinde binlerce kişiye e-broşürünüzü yollayabilirsiniz.
4- Sosyal Medya İle Pazarlama
Özellikle son yıllarda sosyal medya platformları işletmeler için en etkili dijital pazarlama kanallarından biri konumuna geldi demek yanlış olmaz. 2 milyar kullanıcısı olan Facebook ile neredeyse düm dünyaya ve 500 milyon kullanıcısı olan Linkedin ile iş dünyasının tüm profesyonellerine nokta atışı hedefleme yaparak erişmeniz mümkün. Twitter, Instagram, Pinterest, Youtube, Google Plus gibi ağlarda yapılan reklamlarla hayel bile edemiyeceğiniz kadar müşteri edinebilirsiniz. Sadece sosyal ağlar değil, Wikiler, bloglar, forumlar gibi mecralar da size hizmet etmek için İnternet’te bekliyorlar.
6- Mobil Pazarlama
İlk defa Ekim 2016’da mobil İnternet kullanımı masaüstü İnternet kullanımını geçti (%51 e %49) ve mobil İnternet kullanımı her geçen gün daha da artmakta. Doğal olarak, potansiyel müşterileriniz mobilde olduğundan, mobil pazarlama özellikle günümüzde görmezden gelinemeyecek kadar önemli bir yeni pazarlama kanalı. Artık potansiyel müşterilerinizin ceplerine kadar ulaşmanız mümkün. Bunun için mobil web sitelerinden, mobil uygulamalardan, toplu SMS ve MMS gönderiminden ya da lokasyon bazlı uygulamalardan faydalanabilirsiniz.
Ayrıca online gazeteler gibi çok hit alan web sitelerinde yayınlanan Display reklamlar, E-kataloglar, 3D Animasyon Tanıtım Filimleri, CD kartvizitler ve daha sayamadığım birçok dijital uygulama ve düşük bütçeler ile etkili bir pazarlama yapmanız mümkün. Özellikle ihracat çalışan KOBİ’ler için B2B (business to business) sitelerine kayıt yaptırmak sadece bu KOBİ ‘lerin karını arttırmakla kalmayacak ayrıca ülke ekonomisi için de çok faydalı olacaktır. Sadece bu B2B konusu başlı başına bir yazı demek. Yeterince istek olursa gelecek haftalardan birini bu konuya ayırabilirim. Bana e-mail adresimden ulaşabilirsiniz. Haftaya görüşmek üzere...
ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir.