E-ticaret ve dijital pazarlamanın, çeşitli çalışmalarda, her geçen gün katlanarak attığını gösteren çok ilginç istatistikler mevcut. Her ne kadar rakamlar havada uçuşuyor olsa da üzerinde hem fikir olunmuş aşağıdaki istatistikler, bugün olduğu gibi yakın gelecekte de en hızlı büyüyen sektörün e-ticaret olacağını açıkça ortaya koyuyor. Özellikle 2000’li yıllarda dijital çağın kucağına doğmuş Y kuşağının bu rakamlara etkisini henüz tam göstermemiş olmasına rağmen bu denli hızlı büyüme yakın gelecekte hız kesmeyeceğe benziyor. İşte ışık hızında dijitalleşen dünyadan e-ticaret ve dijital pazarlamaya dair en son istatistikler şöyle:
1- Tüketicilerin % 90’ı satın alma kararlarında İnternet’teki yorumların etkili olduğunu düşünüyor.
2- İnternet kullanıcılarının %71’i, Facebook ya da Twitter’da takip ettiği markanın ürünlerini satın almaya o markayı takip etmeyen kullanıcılara göre daha yatkın.
3- İçinde resim/video bulunan paylaşımlar resimsiz paylaşımlara göre % 53 daha fazla like, %104 daha fazla yorum alıyor.
5- Tüketicilerin %61’i içerik sağlayan markaların ürünlerini satın almaya daha yatkın.
6- Ortalama bir içerik pazarlama stratejisi % 2000 daha fazla blog trafiği sağlıyor, şirketin toplam gelirini ise %40 oranında arttırıyor.
7- Bir bloga sahip olan şirketlerin web siteleri, bir blogu olmayan şirketlere göre: %494 daha fazla indekslenmiş sayfaya sahip, % 97 daha fazla link alıyor, %55 daha fazla ziyaretçi alıyor.
8- Tüketicilerin % 59’u dijital reklamlardan etkileniyor.
9- Akıllı telefon sahiplerinin % 46’sı en az bir kere mobil reklam görüntülemiş bulunmakta ve bu %46’lık dilimin yarısından fazlası satın alma işlemi gerçekleştirmiş.
10- Tüketicilerin %82’si bir ürünü mağazaya gidip satın almadan önce, o ürünü internette araştırıyor.
11- Kullanıcıların %75’i arama sonuçlarında sadece ilk sayfaya göz atıyor.
12- Yatmadan önce en son, akıllı telefon kullanıcılarının % 45’i günü mobil İnternet kullanarak tamamlıyor
13- Uyandıktan sonra ilk kontrol ettiğimiz ekran akıllı telefonumuz ve gençlerin % 60’ı telefonlarıyla birlikte uyuyor.
ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir.