TUSİAD’ın 2017 yılında yayınlanan “Dijitalleşen Dünyada Ekonominin İtici Gücü: E-TİCARET” adlı raporunda Türkiye’de ve dünyada e-ticaretin son durumuna dair çarpıcı istatistiklere yer verildi:
• Dünyada ve Türkiye'de e-ticaretin artan önemini hatırlatmak,
• Tüm paydaşlar nezdinde farkındalığı arttırmak ve
• Türkiye'de e-ticaretin kalkınmasına destek olmak,
gibi amaçlarla hazırlanan raporda 2014’deki veriler güncellenirken 2017’de bazı yeniliklere de yer verilmiş. Raporda göze çarpan temel yenilik: Dünya'da e-ticaretin gelişmesi ile ilgili güncel başlıkların yer alması. Örneğin: Pazar yerleri, Mobil ticaret, Sınır ötesi ticaret, Omni-channel, Teknolojik inovasyon trendleri gibi. Raporda öne çıkan mesajlar:
• Dünyada e-ticaret önemli bir noktaya ulaştı ve hızlı büyümesine ilerleyen yıllarda da devam edecek,
• Türkiye'de e-ticaret hızla büyümeye devam etse de hala hak ettiği payı alamıyor; büyük bir potansiyel ve gelişim alanı mevcut,
• Türkiye'de e-ticaretin gelişmesi için çözüm alanlarının hızlı ve koordineli olarak hayata geçirilmesine ihtiyaç vardır; klasik parekendecilerin ve KOBİ’lerin e-ticarete daha fazla katılımı şart.
Raporun özet başlıklarını sizler için aşağıda derledim değerli okuyucular:
1- E-ticaret yüksek potansiyelini tüm dünyada büyüme ivmesine çevirmiştir: Dünyada İnternet kullanıcı Penetrasyonu %46 ve E-Ticarette İşlem Hacmi 1.6 tiriyon dolara ulaşmıştır. E-ticaretin toplam ticaretteki payı %8,5 ve büyümeyi gelişmekte olan coğrafyalar tetikliyor.
2- E-ticarette öne çıkan temalar, yeni ticari fırsatlar sunmaktadır: ABD’deki ilk 10 perakendecinin yarattığı online ciro hala büyük bir potansiyel olduğunu gösteriyor. Sınır ötesi ticaret hacmi 400 milyar dolar ve mobilin e-ticaret içerisindeki payı %44 seviyesine ulaşmış durumda.
3- Yeni teknoloji trendleri perakende ve e-ticaret dünyasını değiştirmektedir.
4- Türkiye'de e-ticaret hızla büyümeye devam etmektedir; hala çok daha fazla büyüme potansiyeli mevcut.
5- Türkiye'de e-ticaret içerisinde klasik perakendecilerin payı sınırlıdır; daha çok katılıma ihtiyaç vardır.
6- Türkiye'deki tüketiciler e-ticareti ağırlıklı olarak ucuzluk için tercih etmektedir, satış sonrası hizmetler önemli geliştirme alanı.
7- Raporda son olarak e-ticareti geliştirmek için gerekli inisiyatifler 5 başlıkta belirlenmiştir. Bunlar:
• Sektör ve idari yapı arasında etkin iletişim,
• Algı ve dijital okur yazarlığın arttırılması,
• Klasik perakendecilerin e-ticaret ekosistemine daha fazla dahil olması,
• Teknik alt yapının iyileştirilmesi,
• Mevzuatın sektörü destekleyecek şekilde düzenlenmesi.
ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir.