Takip Et
  • 28 Haziran 2016, Salı

İş Sağlığı ve Güvenliği Uygulaması Çözüm Olacak Mı?

2002 yılında iş kazası geçiren sigortalı sayısı 72 bin 344, iş kazası sonucu ölen sigortalı sayısı 872;

 

2003 yılında iş kazası geçiren sigortalı sayısı 76 bin 668, iş kazası sonucu ölen sigortalı sayısı 810;

 

2004 yılında iş kazası geçiren sigortalı sayısı 83 bin 830, iş kazası sonucu ölen sigortalı sayısı 841;

 

2005 yılında iş kazası geçiren sigortalı sayısı 73 bin 923, iş kazası sonucu ölen sigortalı sayısı bin 72 ;

 

2006 yılında iş kazası geçiren sigortalı sayısı 79 bin 27, iş kazası sonucu ölen sigortalı sayısı bin 592;

 

2007 yılında iş kazası geçiren sigortalı sayısı 80 bin 602, iş kazası sonucu ölen sigortalı sayısı bin 43;

 

2008 yılında iş kazası geçiren sigortalı sayısı 72 bin 963, iş kazası sonucu ölen sigortalı sayısı 865;

 

2009 yılında iş kazası geçiren sigortalı sayısı 64 bin 316, iş kazası sonucu ölen sigortalı sayısı 1171;

 

2010 yılında iş kazası geçiren sigortalı sayısı 62 bin 903, iş kazası sonucu ölen sigortalı sayısı 1444;

 

2011 yılında iş kazası geçiren sigortalı sayısı 69 bin 227, iş kazası sonucu ölen sigortalı sayısı bin 700 ;

 

2012 yılında iş kazası geçiren sigortalı sayısı 74 bin 871, iş kazası sonucu ölen sigortalı sayısı 744;

 

2013 yılında iş kazası geçiren sigortalı sayısı 191 bin 247, iş kazası sonucu ölen sigortalı sayısı bin 356.

 

2012 yılında 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği kanunu yürürlüğe girdi. 2013 yılında iş kazalarının oranı yasanın çıktığı yıla göre neredeyse iki katı.

 

1 Temmuz 2016 tarihinden itibaren ise 1 işçi çalıştıran hafif tehlikeli işyerlerinin dahi iş sağlığı güvenliği uzmanı ve işyeri hekimi bulundurmaları gerekiyor. Aksi takdirde, işyeri güvenliği uzmanı bulundurmayanlar için 6 bin 511 lira, işyeri hekimi bulundurmayanlar için 6 bin 511 lira olmak üzere her ay için işverenleri 13 bin liranın üzerinde idari para cezası bekliyor.

 

İş kanununun fazla çalışma sürelerini düzenlemeden, taşeron işçilerin çalışma şartlarını değiştirmeden, emek-sermaye ilişkilerini bir bütün şeklinde ele alıp yasal düzenlemeler getirmeden, bu şekilde parça parça yasalarla iş kazalarının önleneceğini düşünmek tam bir hayalperestlik olsa gerek.

 

Cezalandırmaya dayalı değil, teşviklendirmeyle denetleme mekanizmasını kurmak sorunun çözümünde daha etkili olacaktır. (Ünsal Ünal)

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir.