Karpuzlu ile Milas’ın ortak kaderi…
29 Ağustos 2018, ÇarşambaTweet |
Karpuzlu ve sınır ilçe Milas bir çok noktada ortak kader birliği içindeler. Dağlarındaki feldspat madenleri, tarihi, doğası havası ortak sadece Karpuzlu’nun denizi yok diğer özelliklerine bakacak olur isek; köylerin sorunları kaderleri mahalle olunca değişmedi.
Örneğin; genel olarak Türbe olarak bilinen, Eski Türbe, Çamlıyurt, Çallı, Akkovanlık, Kalekoğuğu, Ortaköy, gibi köyler ile Karpuzlu'nun Tekeler, Yahşiler, İslamevi, Ovapınar, Hatıpkışla, Koğuk, Çobanisa, Ömerler gibi köyden güya mahalleye dönüşen köylerde sorunlar hala aynı devam ediyor.
Canlı iki benzer örneği bakacak olur isek Milas’a bağlı Bahçeburun köyünün ortasında bir yol var. 20 yıldır gider gelirim halamların evine her defasında sorunlu çukur arabayla zor geçersiniz. Gelelim bizi Kapruzlu Ovapınarına Babamın evine giden ana yoldan 200 metre bir yol var ben kendimi bildim bileli babam baharda ve sonbaharda elinde kazma kürek yol tamir eder eve gelen misafirlerin araçları zarar görmesin diye. Şimdi Büyükşehir/Bütünşehir kanunundan sonra babamın evinin olduğu yerde karpuzlu belediyesi sağolsun 100 metre kadar taş döşedi diğer taraftan bayramda gittiğim Milas Bahçeburun köyünün ortasından geçen yola dolgu malzemesi dökülerek kısmen yol yüzeyi düzenlenmiş sanırım bu hızla 2050 yılına kadar bu sorunlar çözülür diye umut ediyorum.
Karpuzlu Milas yolu ne durumda?
Rahmetli Menderes döneminde kazma kürekle yapıldığını bildiğimiz bu yol 90'lı yılların sonunda asfaltla tanışmış idi ancak dağlardaki madenlerde çalışan kamyonlar bu yolu bozmuştu. Son olarak yapılan yol Labrandaya kadar güzel ancak Labranda harabelerinin olduğu yerde 5 km kadar bir yer var ki akla ziyan bir durumda.
Geçtiğimiz yıl katıldığım il koaardinasyon toplantısında karayolları bölge müdürümüze konuyu aktardım dedi ki ‘ tarihi yapıdan dolayı kültür varlıkları kurulu yer göstermesi lazım dedi’ o gün Aydın Valimizede dedim ki efendim bu yol bitmesi lazım yoksa yerel halk ‘madencilere yol yaptı devlet derler’, o ara karayolları bölge müdürümüz ‘ turizm yolu diybiliriz’ deyince bu kez de cavırlara yol yaptı derler ve bu emek ve hizmete yapanlara saygısızlık olur dedim. Sayın valimiz ve bölge müdürümüz bu sorunu gündeme aldılar ve geçtiğimiz günlerde anıtlar yüksek kurulundan incelemeye gelindiğini öprendim çok sevindim çünkü bu yol tamamlandığında aydından milas ve bodruma gidecek insanlar için yol kısalıyor ve o bölgedeki köylerde ciddi gelişim ve değişim olacağı kesindir. Hele fikirde ciddi payım olan Aydın, Çine, Karpuzlu, Güllük tren hattı çalışması başladığında bölge ciddi bir değişim ve gelişim içine girecektir. Bu ana yol konusunda bi şey hatırlatmak isterim dağlarda dağların yerlerine değiştiren belkide bir çok doğal güzelliği yok eden maden firmaları başı boş iş yaparken Labranda harabeleri yanında yapılacak basit bir çalışma ile bölge ve halkın gelişmesine engel olan yolun bitmemesi manidardır. Bir an önce bu yol bitmeli ve en kısa zamanda raylı sitem hayata geçirilerek köylerimize ve doğamıza ciddi zararlar veren kamyonlardan kurtulmalıyız.
Aslında Söke Serçin tarafından başlayıp, Koçarlı, Karpuzlu, Milas ve Yatağan'ın ortak çok sorunu vardır ama biz kanunlara çıkarsak ta uygulamada hala merkez taşra ayrımından vazgeçmiyoruz yada elimizdeki imkanlar karşılamıyor ama biz bunları daha planlı yapmamız mümkün eğer kaynak ve zamanı doğru kullanır isek merkezler bu kadar göç almaz ve gelişim ve üretim daha yüksek olur. Bu 4 ilçe belediye başkanlarımız ve kaymakamlarımız arada bir toplanmalı ve ortak sorunlarda ortak kararlar almalı inanıyorum o zaman daha güzel işler olacak.