
tvDEN ekranlarında Emin Aydın'ın sunduğu Baş Başa programına konuk olan girişimci ve sosyal medya fenomeni Salman Ağaç, otomotiv sektöründeki girişimini, temizlik ve bakım ürünleriyle ilgili çalışmalarını ve sosyal medyadaki başarı hikayesini anlattı.
BİR MARKA DOĞUŞU: BULUT SMX HİKAYESİ
Salman Ağaç, Bulut SMX adlı yerli ve milli bir marka yaratma şerefine ulaştığını belirterek, "2009 yılında sektörde ciddi bir açık olduğunu fark ettim. Türk malı bir otomotiv temizlik markasının olmaması beni harekete geçirdi. Araç bakımında ithalatı önleyecek, yerli ve milli bir marka oluşturmak istedim." dedi. Araç iç ve dış temizliğine dair çok sayıda ürün geliştirdiklerini ifade eden Ağaç, "Temizlik sadece dış görünüşle ilgili değil, sağlık ve hijyenle de alakalı. Kendi ürünlerimizi geliştirerek insanlara daha iyi hizmet sunuyoruz." diye ekledi.
OTOMOBİL SEVGİSİ VE GENETİK KÖKENLERİ
Program sırasında Emin Aydın'ın, "Bana biraz garip geliyor, insanlar arabalarını parlatıyor ama sonra yağmur yağıyor ya da bir kamyon geçiyor ve her şey eski haline dönüyor. Bu kadar para harcamaya değer mi?" sorusuna Salman Ağaç, "Araç sevgisi insanlığın avcı-toplayıcı dönemden gelen bir tutkusu. Eskiden insanlar atlarına iyi bakarlardı, şimdi de aynı hassasiyeti arabalarına gösteriyorlar." yanıtını verdi.
SOSYAL MEDYANIN GÜCÜ VE FENOMENLİK
Salman Ağaç, sosyal medyada neden bu kadar görünür olduğuyla ilgili olarak, "Biz sosyal medyaya özel bir stratejiyle girmedik. Doğal, spontane videolar çekiyoruz. Algoritmalar bizi insanlara öneriyor, çünkü ürünlerimiz fayda sağlıyor ve insanlar gerçek sonucu görüyor." dedi.
Emin Aydın'ın, "Ne zaman sosyal medyaya girsem, karşıma sen çıkıyorsun. Bu şöhret seni nasıl etkiliyor?" sorusuna ise Ağaç, "Ben kendimi fenomen olarak görmüyorum. Biz insanlara doğru ürünleri anlatıyoruz ve bunu yaparken de işimizin aşkıyla hareket ediyoruz." cevabını verdi.
KİMYASAL ÜRÜNLERDE YERLİ ALTERNATİFLER
Kimyasalların zararlarına da değinen Salman Ağaç, "Astım, bronşit, solunum yolu rahatsızlıklarının birçoğu, yanlış kimyasal kullanımından kaynaklanıyor. Biz nano teknolojiyle sağlığa zarar vermeyen temizlik ürünleri geliştiriyoruz." dedi.
YURT DIŞINA AÇILAN BİR MARKA
Ağaç, Bulut SMX markasının ihracat planlarıyla ilgili de bilgi vererek, "Türk malı otomotiv temizliğini dünyaya tanıtmak istiyoruz. Avrupa standartlarını yakaladık ve ihracat noktasında da iddialıyız. Yerli ve milli markaların büyük firmalarla rekabet etmesi için daha fazla desteklenmesi gerekiyor." ifadelerini kullandı.
GELECEK PLANLARI VE YENİ ÜRÜNLER
Bulut SMX markasının gelecekteki hedefleri hakkında da konuşan Salman Ağaç, "Şu anda kara yollarındayız, motosiklet sektörüne girdik, yakında deniz yolları için de ürünler geliştireceğiz ve sonrasında hava yollarında da etkili olacağız." diyerek sektördeki yeniliklere açık olduklarını belirtti.
GİRİŞİMCİLERE TAVSİYELER
Son olarak girişimci olmak isteyenlere tavsiyelerde bulunan Ağaç, "İnandığın işe odaklan, ilk olarak parayı düşünme. Çözüm odaklı bir iş yaparsan başarı gelir." dedi. (SELİME AYDEMİR)
ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir.