Takip Et
  • 17 Kasım 2024, Pazar 10:29

Çin Uluslararası İthalat Fuarı, Türkiye için önemli iş bağlantılarına sahne oldu

Dünya’nın en büyük ithalat fuarı olarak bilinen Çin Uluslararası İthalat Fuarı (CIIE), 2024 yılında da küresel ticarette önemli bir yer edindi. Türkiye Milli Katılım organizasyonu, Ege İhracatçı Birlikleri (EİB) liderliğinde gerçekleştirilirken, fuara Türkiye’den 15 firma katıldı. Firmaların 13’ü gıda sektöründe, diğer ikisi ise farklı sektörlerde Türkiye’yi temsil etti.

TÜRKİYE’NİN ÇİN’E İHRACATI ARTIŞ GÖSTERDİ

Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, fuarın önemine değinerek, “CIIE, Çin Devlet Başkanı Şi Cinping tarafından teşvik edilen, Çin’in en prestijli etkinliklerinden biri. Bu yıl fuara 129 ülkeden 3.496 katılımcı yer aldı. Türkiye’den Çin’e ihracat, 2024 yılının Ocak-Ekim döneminde %4,8 artarak 2 milyar 598 milyon dolara ulaştı. Çin’e ihracatımızı uzun vadede 12 milyar dolara çıkarmayı hedefliyoruz. Tarım ürünleri ticaretinde yeni fırsatlar sunan toplantılara katıldık ve sektör bazlı tanıtımlarla fuar katılımcı sayısını artırmayı planlıyoruz. Özellikle kozmetik sektörü öncelikli alanlarımızdan biri” dedi.

ÇİN’DEN İZMİR’E KARDEŞ ŞEHİR PROTOKOLÜ GÜNDEMDE

Fuara katılan heyet, üst düzey temaslarda da bulundu. Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı Yalçın Ertan, Nanjing Belediye Başkanı’nın standlarını ziyaret ettiğini belirterek, “Nanjing Belediye Başkanı, İzmir’i kardeş şehir olarak görmek istiyor. Önümüzdeki aylarda bu konuda bir protokol imzalamayı planlıyoruz. Ayrıca Yiwu Belediye Başkan Yardımcısı, İzmir ve Ege Bölgesi’ne yönelik turistik ziyaretleri teşvik edeceklerini ifade etti” diye konuştu.

EXPORT BAHRAIN İLE İŞ BİRLİĞİ

Fuar sırasında birçok kurumla görüşmeler gerçekleştirilirken, Export Bahrain kurumu ile bir “Mutabakat Zaptı” imzalandı. Başkan Yalçın Ertan, bu anlaşmanın Bahreyn ile ticaret hacmini artırmayı hedeflediğini belirterek, “Bahreynli işletmelerle üyelerimizin ticaretini geliştirmek için bu anlaşma önemli bir adım” dedi.

CANLI YAYINLARA BÜYÜK İLGİ

Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Erkan Zandar, fuarın büyük ilgi gördüğünü ifade ederek, “Fortune 500 listesindeki 297 firmanın stant açtığı fuar, 80,1 milyar dolarlık iş bağlantısına sahne oldu. Fuar süresince sosyal medya hesaplarımızdan yaptığımız paylaşımlar ve canlı yayınlarımız 1 milyon kişi tarafından izlendi. Yıl boyunca Çin pazarına yönelik tanıtımlarımızı sosyal medya platformları üzerinden sürdüreceğiz” dedi.

TÜRKİYE’NİN GASTRONOMİ ZENGİNLİĞİ İLGİ ODAĞI OLDU

Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mehmet Ali Işık, Türk gıda ürünlerinin büyük ilgi gördüğünü belirtti. Kuru meyve, zeytinyağı, antep fıstığı gibi ürünlerin tadım etkinliklerinde tanıtıldığını ifade eden Işık, “Tadım etkinliklerimiz büyük ilgi gördü. Türk lezzetlerini dünya mutfağına tanıtmaya devam edeceğiz” dedi.

FUARIN DESTEK TUTARLARI ARTIRILMALI

Ege Maden İhracatçıları Birliği Başkanı İbrahim Alimoğlu, fuar desteğinin artırılması gerektiğini belirterek, “Milli katılım organizasyonumuzun diğer ülkelerle yarışabilmesi için daha güçlü desteklere ihtiyacımız var. Türkiye pavyonunu daha görkemli bir hale getirmeliyiz” ifadelerini kullandı. (DUYGU DİLEK)

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir.