Hayal Dünyam Anaokulu, eğitimdeki yenilikçi yaklaşımıyla dikkat çekiyor. Okul müdürü Özlem Kesecioğlu’nun 17 yıllık eğitim tecrübesiyle yönettiği okul, 2020 yılından bu yana Aydın'da eğitimde fark yaratmaya devam ediyor. Özellikle Orman Okulu uygulamasıyla eğitimde önemli bir adım atan anaokulu, çocukların doğayla olan bağlarını güçlendirmeyi ve onların özgür bir ortamda eğitim almalarını sağlıyor.
ORMAN OKULUYLA ZENGİN VE KAPSAMLI EĞİTİM
Milli Eğite bağlı olduklarını ancak çeşitli eğitim yaklaşımlarını hayata geçirdiklerini belirten Kesecioğlu, “Okulumuz, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı bir kurumu olup üç sınıftan oluşmaktadır. Eğitim sürecimizde, farklı eğitim modellerini araştırarak öğretmenlerimizle birlikte uyguluyoruz. Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı olmamıza rağmen, çeşitli eğitim yaklaşımlarını okulumuzda hayata geçiriyoruz. Bunlardan bazıları; Reggio Emilia, Waldorf eğitim modeli ve Orman Okulu eğitim modelidir. Çocuklarımıza bu çeşitli eğitim yöntemleriyle zengin ve kapsamlı bir eğitim sunmayı amaçlıyoruz” dedi.
“ORMANDA OKUL OLUR MU?
Kesecioğlu, çok fazla ‘Ormanda okul olur mu?’ sorusuyla karşılaştıklarını söyleyerek, “Hayal Dünyam Anaokulu’nun farklı bir konsepti de Orman Anaokulu'dur. Evet, ormanda okul olur! Çünkü çocuklar doğada kendilerini daha iyi ifade edebiliyorlar. Bu gözlemi yaptıktan sonra, çalışmalarımızı bu yönde ilerletmeye karar verdik. Okulumuzda öğretmenlerimiz orman okulu eğitimlerini tamamlamış durumdalar ve sürece hakim olarak çalışmalarını sürdürüyorlar. Bu eğitim modeline geçtikten sonra çocuklarımızın yaşantılarında belirgin farklılıklar gözlemledik. Ailelerimiz de çocukların doğaya karşı daha bilinçli ve duyarlı hale geldiklerini, sorun çözme becerilerinin geliştiğini belirttiler. Bu geri dönüşleri hem veli toplantılarında hem de bireysel olarak aldık. Her hafta bir gün, iki saatimizi ormanda geçiriyoruz. Açık alanda etkinliklerimizi tamamlayıp geri dönüyoruz. Bu süreçte çocukların doğal bir ortamda bulunmalarını önemsiyoruz. Karşılaştıkları engellerle nasıl başa çıkacaklarını öğrenmelerini sağlıyoruz. Ayrıca, risk analizleri yapıldıktan sonra öğretmenlerimiz çocukların düşmelerine de fırsat tanıyorlar. Bu durum, çocukların kendi başlarına sorunlarını çözme ve problemleriyle baş etme becerilerini geliştiriyor”
AYDIN'DA BİR İLK: ORMAN OKULU MODELİ
Bu uygulamanın Aydın’da ilk ve tek olduğunu vurgulayan Kesecioğlu, “Aydın'da bu uygulamanın ilk ve tek olduğunu belirtmek isterim. Orman okulu, 1890’larda Danimarka’da başlamış bir eğitim modelidir ve şu an çeşitli ülkelerde uygulanmaktadır. Ülkemizde ise yaklaşık 15 yıldır bu model uygulanmaktadır. Orman okulu, Montessori ve Reggio Emilia gibi alternatif bir eğitim modelidir. Burada, çocuklar kendilerini rahat ve özgür hissedecekleri bir ortamda eğitim alırlar. Orman okulunun başarılı bir şekilde uygulanabilmesi için altı önemli kriter bulunmaktadır. Bu kriterlerin eksiksiz tamamlanması sürecin verimli olmasını sağlar. Bu nedenle, uzman personelle birlikte bu kriterlere dikkat ederek çalışmalarımızı yürütüyoruz” ifadelerini kullandı.
ZEHRA KURTOĞLU: EĞİTİMDE YENİ BİR DÖNEM
Pandemi sürecinde eğitimde yenilik arayışına giren Hayal Dünyam Anaokulu Kurucusu Zehra Kurtoğlu, 8 yıllık özel eğitim ve rehabilitasyon merkezindeki müdürlük deneyiminin ardından anaokuluna geçtiğini söyleyerek, Pandemi sürecinde çocuklarımızın sosyalleşme sorunlarını gözlemledik ve bu süreçte yaşadığımız toplumsal değişim dönüşümünü değerlendirdik. Orman okulunda devam eden çocukları mutlulukla izledim. Eğitimimizde sürekli olarak yenilikler ekliyor ve Türkiye'de tek olan sürdürülebilir eğitim setimizi kullanarak yolumuza devam ediyoruz. Bu eğitim seti, doğada yapılandırılmamış bir alanda çocukların kendi merak duygularını keşfederek ilerleyebileceği bir sistem sunuyor” dedi.
“HAFTADA 1 GÜN GÜNDE İKİ SAAT ORMANDAYIZ”
Ormanda bilgi ağacıyla buluştuklarını ifade eden Kurtoğlu, “Ormanda gittiğimizde, ilk olarak bilgi ağacımızla buluşuyor ve çocuklarımıza doğaya zarar vermemeleri gerektiğini hatırlatıyoruz. Daha sonra çember alanında buluşarak güne merhaba diyoruz ve orman okulunu başlatıyoruz. Süreç içerisinde çocuklarımızı hem serbest bırakıyor hem de eğitimde vermek istediklerimizi yönlendiriyoruz. Ayrılırken tekrar çemberde buluşup orman okulunu bitiriyoruz ve bilgi ağacına veda ederek dönüyoruz. Haftada bir gün bu şekilde ilerliyoruz ve günlük olarak da 2 saat sınıf dışı eğitim öneriyoruz” ifadelerini kullandı.
“KENDİ AYAKLARI ÜZERİNDE DURMAYI ÖĞRETİYORUZ”
Her mevsim ormanda etkinlik düzenlediklerini belirten Kurtoğlu, “En sık sorulan sorulardan biri, orman okuluna her mevsimde ve her koşulda gidip gitmediğimizdir. Evet, geçen yıl ve bu yıl kışın da, yağmurda da tulumlarımızı ve çizmelerimizi giyerek doğanın her türlü halini çocuklarımıza göstermeye devam ediyoruz. Kapalı ortamlarda çocukların karşılaşmadığı doğal koşullarla, kendi ayakları üzerinde durmaları için gerekli deneyimi kazandırıyoruz. Ailelerimiz de çocukların eve döndüklerinde doğaya karşı daha bilinçli ve farkında olduklarını, karşılaştıkları her şeyi inceleyerek dönüş yaptıklarını belirtiyorlar. Bu da bizi oldukça mutlu ediyor” diye konuştu. (SELİME AYDEMİR)
ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir.