Takip Et
  • 12 Nisan 2025, Cumartesi 13:14

Efe UTTS'den yerinde hizmet

Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi (UTTS), Türkiye genelinde özellikle ticari araç filolarında yaşanan akaryakıt kaçağının önüne geçmeyi hedefleyen, devlet destekli bir dijital denetim sistemi olarak dikkat çekiyor. Efe UTTS ve Aydın UTTS olarak sahadaki uygulayıcılarından biri olan Sercan Seyhan, UTTS'nin sahada nasıl uygulandığını, amaçlarını, faydalarını ve kurulum sürecini tüm ayrıntılarıyla anlattı. Mobil hizmet anlayışıyla Aydın'da faaliyet gösteren Seyhan, UTTS'nin şirketlere sağladığı kolaylıkları ve sistemin neden zorunlu hale geldiğini sade bir dille paylaştı.

SAHADA UYGULAMALI HİZMET

Konuşmasına kendi tanıtımıyla başlayan Sercan Seyhan, "Aydın’da mobil yerinde hizmet veriyoruz," diyerek UTTS kurulumlarını doğrudan firmaların bulunduğu yerde gerçekleştirdiklerini vurguladı. Seyhan, "Hiçbir şekilde araçlar yerlerinden kıpırdamıyor, biz geliyoruz, firmanın kendi yerinde ücretsiz montaj yapıyoruz," sözleriyle sistemin kullanıcı dostu yapısını öne çıkardı.

Büyük küçük fark etmeksizin tüm şirketlerin zaman kaybı yaşamadan sisteme geçebildiğini belirten Seyhan, "3 araç da olsa, 1 araç da olsa biz geliyoruz, kurulumu ücretsiz yapıyoruz," ifadeleriyle esnek hizmet anlayışlarını anlattı.

UTTS NEDİR, NE AMAÇLA KULLANILIR?

UTTS'nin temel amacına dair bilgi veren Sercan Seyhan, "Devletimizin çıkardığı bir sistem bu. Yakıt giderlerinin kontrol altına alınması ve özellikle büyük şirketlerde yaşanan mazot kaçaklarının önlenmesi için kullanılıyor," dedi. Sistemin yakıt kullanımını şeffaflaştırarak kayıt altına aldığını ve bu sayede maliyet kontrolünün kolaylaştığını da ekledi.

Seyhan, “Mazot kaçaklarının önüne geçilmesi hedefleniyor,” diyerek UTTS'nin aynı zamanda bir denetim ve önleme sistemi olduğunu belirtti.

ZORUNLULUK KAPSAMI: KİMLER UTTS’YE DAHİL?

UTTS’nin kapsayıcılığı hakkında da bilgi veren Seyhan, "Şirket olan tüm araçlar için sistem zorunlu. Tüzel ya da bireysel fark etmiyor, şirket adına kayıtlı araçların hepsinde olmak zorunda," şeklinde konuştu. Rent a car gibi filo araçlarının da kapsama dahil olduğunu ifade etti.

KURULUM SÜRECİ: ADIM ADIM TAKILIYOR

Kurulumun nasıl yapıldığı sorulduğunda ise Seyhan, “Büyük araçlarda (kamyon, traktör, kepçe gibi) 10 dakika sürüyor. Küçük araçlar ve motorlarda ise işlem 3 ila 5 dakika arasında tamamlanıyor,” diyerek sürecin ne kadar pratik olduğunu dile getirdi.

Montaj adımlarını detaylandıran Seyhan, "Depo kapağı önce ıslak mendille, sonra kuru bezle temizleniyor. Sonra çip okutuluyor, sistemde boş olup olmadığı kontrol ediliyor, ardından montaj yapılıyor ve son aşamada programlama gerçekleştiriliyor," dedi. Bu aşamaların sıralı şekilde yapılmasının önemine de dikkat çekti

SİSTEMSEL TANIMLAMA VE SON AŞAMA

Kurulumun son aşamalarını anlatan Seyhan, "UTTS mobil kayıt sistemimizle aracın ön-arka fotoğrafları, ruhsat bilgileri ve depo girişi sisteme giriliyor," diyerek işlem sürecinin dijital olarak da takip edildiğini söyledi.

Yapışkanın UTTS’ye ait orijinal ürün olduğunu vurgulayan Seyhan, "Yapıştırma sonrası çipin etrafına UTTS'nin özel yapışkanı sürülüyor. Tüm fotoğraflar sisteme yükleniyor ve yetkili firmanın onay kodu ile işlem tamamlanıyor," dedi.

İşlem sonunda sistemin kullanıcıya bilgi mesajı gönderdiğini belirterek, "Müşterimize işlemin tamamlandığına dair UTTS tarafından SMS gönderiliyor," diyerek sürecin kullanıcı açısından ne kadar şeffaf ve güvenli olduğunu ifade etti. (SELİME AYDEMİR) 

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir.