Takip Et

112 Acil Çağrı Merkezi’nden hükümete acil çağrıda bulundular

Türk Büro-Sen Aydın 1 Nolu Şube Başkanlığı yetkilileri, 112 Acil Çağrı Merkezi personelinin yaşadığı sorunların ortadan kaldırılması için hükümet yetkililerine acil düzenleme çağrısında bulundu.

FOTOĞRAFLAR İÇİN TIKLAYIN

Türkiye Kamu-Sendikasına bağlı Türk Büro-Sen Aydın 1 Nolu Şube Başkanlığı tarafından, Aydın’ın Efeler İlçesi’nde hizmet veren 112 Acil Çağrı Merkezi önünde bir basın açıklaması düzenledi. Basın açılamasına, Kamu-Sen’e bağlı diğer sendika başkanları da destek verdi.

“BÖYLELİKLE HİZMET KALİTESİNİN DE EN ÜST DÜZEYE ÇIKACAĞI DEĞERLENDİRİLMEKTEDİR”

112 Acil Çağrı Merkezi’nin hayatımıza yeni giren bir kurum olup insan hayatına dokunarak önemli bir görev ifa ettiğini ve personelinin de mesai mefhumu gözetmeksizin yoğun ve tempolu bir şekilde çalıştığını dikkat çeken Türk Büro-Sen Aydın 1 Nolu Şube Başkanı Kamil Taşkır, “Çağrı Merkezi Personeli, ülke çapında yaşanan her acil yardım çağrısını, konuyla ilgili en yakın yardım ekibine ileterek yaşanabilecek birçok olumsuzluğun önüne geçmektedir. Bunu yaparken doğru bilgiye ulaşmak için zamanla yarışmakta ve doğru yönlendirme yapmanın hayati önem taşıdığı bilinciyle hareket etmektedir. Ancak, kurulduğu günden bugüne 112 Acil Çağrı Merkezi çalışanlarının sorunları ile ilgili Türk Büro-Sen olarak Bakanlık ile yaptığımız görüşmeler neticesinde yetkililerin yaptığı olumlu çalışmalara rağmen, artan iş yükü ve yeni eklenen görevlerle mevcut sorunlara yenilerinin eklendiği görülmüştür. Sendikamızca aşağıda belirtilen sorun ve bu sorunlara ilişkin çözüm önerilerimizin dikkate alınması halinde 112 Acil Çağrı Merkezi çalışanlarının veriminin yükseleceği, motivasyonunun artacağı, kuruma aidiyet duygusunun gelişeceği ve çalışma barışı ile birlikte hizmet kalitesinin de en üst düzeye çıkacağı değerlendirilmektedir” dedi.

“ÇEŞİTLİ MESLEK HASTALIKLARI İLE KARŞI KARŞIYA KALMAKTADIRLAR”

Ülke genelinde 112 Çağrı Merkezi bünyesinde faaliyet gösteren diğer kurum çalışanlarına kıyasla önem derecesi yüksek olan görevi ifa eden 112 Acil Çağrı Merkezi çalışanlarının özlük ve sosyal haklarının iyileştirilmesi gerektiğini vurgulayan Başkan Taşkır, “112 Acil Çağrı Merkezi çalışanları radyasyonlu ortamda görev yapmaları nedeniyle çeşitli meslek hastalıkları ile karşı karşıya kalmakta olup, kurum çalışanlarına yıpranma hakkı verilmelidir. Mevcut 112 Acil Çağrı Merkezleri Kuruluş, Görev ve Çalışma Yönetmeliğinin günün şartlarına uygun hale getirilmesi ile ayrıca çalışma saatleri eşitsizliğinin giderilmesi gerekmektedir. 657 sayılı Kanunun 99'uncu ve 178'inci maddelerinde yer alan fazla çalışma ücretinin 112 Acil Çağrı Merkezi çalışanlarına da ödenmesi ile bu ücretin resmi tatil ve bayram günlerinde normal günlerden farklı değerlendirilmesini talep ediyoruz. Yetersiz olan personel sayısının artırılarak genele yaygın vardiya düzenlemesine gidilmesi ile illerin vardiya sistemi belirlenirken personel sayısı, çağrı yoğunluğu ve ulaşım ile yemek sorununun dikkate alınmasını, hedefi olan çalışanın daha verimli olacağı göz önünde bulundurularak, ara yönetici kadrolarının (şef, müdür yardımcısı vb.) ihdas edilmesi gerekmektedir. Günlük çağrı ortalaması makul sınırın oldukça üstünde olan illerde ivedi olarak yeni personel istihdamının sağlanması, İller İdaresi Genel Müdürlüğünün 19.09.2019 tarih ve 15982 sayılı yazısında da belirtildiği üzere, 112 Acil Çağrı Merkezlerinde faaliyetlerin daha sağlıklı sunulabilmesi için, 112 Çağrı Merkezi personelinin Valiliklere bağlı başka birimlerde görevlendirilmemesi ve 2022-2023 yıllarını kapsayan 6. Dönem Toplu Sözleşmenin 21. Maddesi gereği, 112 Acil Çağrı Merkezlerinde çalışan personelden yalnızca "Çağrı Karşılama Memuru" unvanlı personelin ek ödeme oranlarına 10 puan ilave edilmiştir” açıklamasını yaptı.

“112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ ÇALIŞANLARININ SORUN VE TALEPLERİNİN TAKİPÇİSİ OLACAĞIMIZI BELİRTİYORUZ”

“6. Dönem Toplu Sözleşmede verilen bu hak, 7. Dönem Toplu Sözleşmede de devam etmekte” diyen Türk Büro-Sen Aydın 1 Nolu Şube Başkanı Kamil Taşkır, açıklamasını şu sözlerle tamamladı;

“Aynı kurumda çalışan ve kadro unvanları farklı olsa dahi aynı işi yapan 112 Acil Çağrı Merkezi personeli bu ek ödeme ilave puanından yararlanamamaktadır. ‘Çağrı Karşılama Memuru’ kadrosunda görevli personelin lehine yapılan düzenlemenin 112 Acil Çağrı Müdürlüklerinde görevli diğer bütün unvanlardaki personel için de uygulanmasının sağlanması, 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü bünyesinde görev yapan diğer Bakanlıklara bağlı çalışanların, farklı ödemelerle (döner sermaye, tayın bedeli vb.) mağduriyetleri bir ölçüde giderilmekteyken; İlk çağrıyı alarak süreci başlatan ve Tayın Bedelinden yararlanamayan 112 Acil Çağrı Müdürlüğü personeline ivedi olarak Tayın Bedeli verilmesinin sağlanması, bir bütün olarak önem arz etmektedir. Sendikamızca tespit edilerek; basınımız ve kamuoyuyla paylaştığımız sorunların giderilmesi ve taleplerin karşılanması ile şartların iyileştirilmesi durumunda personelin memnuniyetinin ve kurum aidiyetinin artacağı, bununda sunulan hizmetin kalitesini artıracağı aşikardır. Türk Büro-Sen olarak 112 Acil Çağrı Merkezi çalışanlarının sorun ve taleplerinin takipçisi olacağımızı belirtiyoruz.” (ERDAL AYDIN)

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir.